Nu är det jul igen...

...och jag är så himla taggad! Älskar allt som med julen att göra; snö, skidor, mat, godis, lov, julgranar, paket, familjen osv, och går typ runt med en härlig känsla i magen hela december, haha;)
 
I år känns det lite extra speciellt eftersom jag vet att nästa år är jag inte hemma. Har försökt att inte tänka på det så mycket, men nu sista tiden har allt svämmat över på något sätt. Det finns så mycket jag kommer missa, och det gör mig lite nedstämd fastän att jag inte vill tänka så.
 
Jag kommer inte få baka pepparkakor hos farmor & farfar, pynta med pappa och Gustaf, åka skidor eller se Kalle Anka med släkten. Jag kommer inte heller få jullov tillsammans med mina svenska klasskamrater eller gå omrking på stan med glitter i håret med mina kompisar - och plötsligt känns det som tiden går väldigt fort. Jag har redan gått en termin i ettan, och nu är det bara en kvar innan jag åker! Jag kommer verkligen sakna allt här hemma<3
 
Samtidigt vet jag ju att det bara är för ett år - jag kommer tillbaka - och även om jag inte får fira jul med min familj nästa år kommer jag förhoppningsvis få göra det med ett par andra härliga människor. Jag får helt enkelt tänka på det positiva, och kanske fira lite extra i år;)
 

God jul på er!!:D


 
//Lollo


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback