asklkdkghfjghdldj

Såg City of Bones idag. Fattar ni? Jag var på bio och såg City of Bones. På riktigt. Om ni frågar mig så är detta ett väldigt stort ögonblick och därför tänker jag nu tillägna ett helt blogginlägg åt det. Om ni inte vet vad det är eller inte bryr er så är det okej att hoppa över att läsa, I wouldn't blame you för för kommer bli mycket fangirlighet (gäller ej för mamma, pappa, Gustaf, Elin, Miranda, My och Anna - ni måste läsa). Okej då kör vi!♥

Idag (okej igår för är efter midnatt) kom då äntligen den dagen jag väntat på i över ett år: jag fick se City of Bones filmen. Har väntat och väntat och kollat på trailers och memorerat trailers och väntat och gått upp mitt i natten för att se nya trailers och lyssnat på soundtracket och väntat och till slut fick jag se den och den var så bra. Herregud liksom.
 
Var och såg den tillsammans med min värdsyster Katie och hennes kompis Kiera i biografen i ett av de närmsta köpcentrena. Mina värdföräldrar följde också med men de såg en annan film så räknas inte haha... I alla fall så hade vi verkligen jättekul. Katie hade inte läst böckerna men Kiera var ett liksa stort fan som jag (hon gillar även Divergent, Harry Potter och allt det så har nån att dela fangirlingheten med) och vi kom bra överens. Vi kom dit ganska lagom tid, köpte popcorn och dricka och efter en oänligt lång reklam började äntligen filmen. Oh my gosh.
 
(spoiler alert)
Vet inte hur jag ska börja. Älskar skådespelarna. Jamie är perfekt som Jace. Robert är en underbar Simon. Älskar Magnus oavett vad som händer och hur han ser ut. Visst, Clary ska ha rödare hår, Valentine ska vara blond och Isabelle längre men orkar verkligen inte bry mig - de var jättebra ändå. Känns som att de verkligen ÄR karaktärerna på nåt sätt och är himla nöjd med castingen.

 Samma sak med filmen och upplägget som helhet; visst störde jag mig på en hel del ändringar (varför blev inte Simon en råtta t.ex.!!?) men tycker ändå de gjorde ett riktigt bra jobb med att stay true to the book. Det blir ju aldrig riktigt lika bra som boken eftersom de måste klippa bort grejer, det vet vi ju, men precis som när jag såg THG tycker jag det funkade ändå. Fightscenerna var bra, älskar kyssen och hela awkward "vi är syskon"-grejen på slutet var bara klockren! Var det nån som sa plot twist?

Och just det: alla citat som var med från boken! Jättemånga av Jace's sarkastiskt kommentarer som helt ärligt är anledningen till att det är en av mina favoritböcker var med ORDAGRANT och dog typ av skratt. Typ "If you wanted me to take my clothes of you should have just asked", "I turn my self down occasionally, just to keep it interesting", "You got a drawing emergency and you need a nude model" och hela biten när de kysser varandra utanför hennes rum och Simon kommer åhh vad jag älskade den scenen! Så himla nöjd!
(spoiler slut)

För att sammanfatta detta långa och osammahängande fangirl-inlägg: även om vissa saker var väldigt fel och förvirrande så var den så sjukt bra och vill gärna se den igen. Typ nu. Har ni inte sett den: GÖR DET!!!!

 Efterom jag är världens nördigaste person klädde jag mig i svart som en riktigt shadowhunter och målade runes på armen haha.

 
Katie, jag och Kiera (tror hennes namn stavas så?) vid postern för filmen!

 Biljetten och mina popcorn (som för övrigt smakade som vanligt och inte sött och äckligt som jag trodde)
 
Köpt även en sjukt stor läsk! Syns inte på bilden men var verkligen gigantisk trots att den inte ens var large. Om ni vill ha ett tips, drick inte så mycket på bio. Var tvungen att gå på toa under filmen så missa typ två minuter och mår så sjukt dåligt över det. Fast nu har jag ju en vettig anledning till att se den igen haha!

 

Avslutar med min favorittrailer för er som nu jättegärna vill se filmen! (För det vill ni va????)

Skriver mer imogon om resten av dagen, nu måste jag sova. Och ni måste typ vakna. Usch vad tidskillnader suger. Kram!

//Lollo


Kommentarer
Elin ♥

VISST VAR DEN BRA!!!! MINA KOMPISAR FATTADE INGENTING NÄR JAG NÄMNDE ALLA SMÅ DETALJER!!! OMG! VI SkuLLE GÅTT TILLSAMMANS MYCKET ROLIGARE ATT FANGIRLA MED DIG! PUSS

2013-08-25 @ 09:23:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback