FRAMME! (for real)

Nu är jag äntligen framme i Oklahoma City! Har träffat värdfamiljen och börjar packa upp och allt känns verkligen jättebra.


Själva flygresan var som alltid väldigt seg. Gick upp redan vid 4 i morse för att hinna med bussen till flygplatsen och efter att ha sagt hejdå till mina underbara svenskar blev jag sedan avsläppt på terminal 4 på JFK med två danska tjejer. Tillsammans checkade vi sedan in våra väskor och gick igenom säkerhetskontrollen vilket visade sig vara mycket lättare än väntat - vi behövde inte ens få hjälp från någon Explorius-ledare. Efter det blev jag själv eftersom vi alla skulle till olika gater, men hittade min direkt så även det gick bra. Kom på planet och efter att ha sovit mig igenom i princip hela flygninen landade jag sedan i Atlanta, Georgia. 

Det här var typ det jag var mest nervös för; att hitta till nästa gate helt själv. Nästan så jag vill skratta åt mig själv nu. När jag gick av planet kom jag nämligen ut direkt bland gaterna, ca 20 meter från gaten jag skulle till. Ingen säkerhetskontroll, passkontroll, boardingpasskontroll - inget. Efter att ha ätit lite lunch och köpt lite godis kunde jag därför bara sätta mig där och vänta. Tråkigt eftersom jag varken hade wifi eller någon person att prata med med jag överlevde trots att det till och med var lite försenat. Själva flygtiden däremot var fruktansvärt jobbig - var så himla nervös för vad som skulle komma.

Till slut kom vi i alla fall fram och jag gick och hämtade mitt bagage. Då kom nästa problem: att hitta värdfamiljen. Såg dem inte någonstans och hade ingen aning om vad jag skulle göra, men till slut fick jag syn på min värdpappa som kom gående. Tydligen hade de väntat vid någon annan gate så vi missade totalt varandra haha. Men han ringde efter dem andra och så fick jag träffa dem också. Jättesnälla verkar de allihop!

Direkt efter flygplatsen åkte vi till nån snabbmatskedja för att äta lite nachos eftersom jag var så hungrig, och sen åkte vi "hem" om jag ska kalla det det. Allt vi passerade kändes så himla amerikanskt; husen, alla affärer och märken osv. Huset känns också typical american med heltäckningsmatta och MITT RUM! Måste berätta om mitt rum. De har dekorerat och inrett det jättefint så det är typ helt sjukt! Seriöst, så gulligt gjort. Ska ta bilder på det imorgon.

Nu har jag packat upp och ätit middag, så snart ska jag väl gå och lägga mig. Klockan är snart 10 på kvällen och har ju inte sovit jättemycket på sista tiden om man säger så...

Eftersom hela flygplatsgrejen blev lite konstig så gklömde vi ta en bild så ni får nöja er med den här!

//Lollo



 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback