High School

Okej har fått lite kommentarer från olika håll om att jag borde uppdatera om hur High School är så antar att jag borde göra det. Helt ärligt: det suger. Saknar svenska skolan och mina vänner så sjukt mycket just nu.
 
Nu har jag i och för sig bara gått två dagar än så länge men i princip ingen pratar med mig. Går ju å en jättestor skola och alla har sina vänner de hänger med och sitter bredvid och ja jag vet inte, de är svåra att lära känna. Har försökt prata med några men 1. De verkar inte jätteintresserade av mig, 2. De brydde sig knappt om att jag var från Sverige och 3. De verkar ändå inte vara min typ av personer. De enda som jag gillat hittills har typ varit Freshman (t.ex. min värdsyster) vilket kan bli lite jobbigt med tanke på att jag är senior. 

Just det; jag är senior! Ahh, något positivt i det hela. Kommer få vara med på alla senior grejer och graduation (även om jag inte kommer få ett diploma) vilket jag verkligen ser fram emot. Grejen är att folket i mina classes inte verkar så snälla haha, och de som ser okej ut sitter typ jättelångt ifrån mig och man kan ju inte bara ställa sig vid nån randoms bänk och bara "Hi I'm from Sweden"... Hade nog variit lättare om jag gick på en mindre skola där alla visste vem jag var, här är jag ingen liksom. Tror inte ens alla mina lärare vet att jag är utbytesstudent! Nu när jag tänker på det har nog glömt att visa mitt schema med va? Här:

Psychology
Character Edcucation
Math Anylysis PreAP
US History
Chemistry I PreAP
English III
Cross Country

Kommer nog byta ut kemin på nåt annat dock eftersom det är sjukt svårt på engelska, och kanske matten. Får se. Gillar i alla fall mina lärare hittlills, även om vi i och för sig inte har börjat än. Har mest flyllt i listor om mig själv (vem jag är), och gått igenom regler och vad man ska ha med sig till varje class. En lite rolig grej är att om man tar med sig Kleenex (näsdukar) til läraren så får man extra poäng eftersom skolan inte har råd med att köpa in det (?). Skumt är det i alla fall. Annars är allt väldigt amerikanskt, Stor läskig kafetreria, kombinationslås, belll schedule, cheerleaders som går omkring i sina dräkter osv. Som på film helt enkelt! Min cross country practice är brevid Football-planen också, så när jag är där får jag se livs levande football-players - coolt eller? Det är nog den lektionen jag gillar bäst för har den med min värdsyster. Kommer nog berätta lite om lektonera senare med, när vi väl har börjat så jag kan ge en rätt bedömning.

Bilder från de senaste dagarna:

Putnam City North High School! Den här bilden är tagen från "idrottshuset" brevid football-planen där tejejrna har sitt omklädningsrum.

 Prövade Pop-tarts och Mac&Cheese igår! Det var fruktansvärt äckligt...

Igårkväll var vi och fixade massa av grejerna jag behövde ha till skolan, bland annat en ryggsäck, gympapåse, träningströja, pärmar linjal osv. Jag gjorde också en läkarundersökning för att få vara med på XC - på Walmart. De har verkligen allt där haha.
 
 Det här åt vi idag Marie, du som undrade vad man äter för mat här! Rått på bilden men ja... Än så länge har vi ätit en del på restaurang/snabbmatskedjor, men de försäkrar mig hela tiden om att så brukar det inte vara haha.

 Nu ska jag fortsätta med det här. Har fortfarande inte bestämt mig för om jag ska byta mattekursen eller inte, men det är väl lika bra att göra läxan...
Imorgon är det onsdag vilket betyder att jag börjar lite senare; sköööönt! Har även tidtagning på XC vilket sa bli spännande och läskigt. kommer få vara med oavsett, men klarar jag inte 2 miles på under 20 minuter får jag inte vara med och tävla...  Egentligen borde jag kanske klara det men är sjukt varmt här, vi får se.
 
Anonym:
Hej, jag undrar hur lång tid det tog för dig efter du hade skickat in intresseanmälan tills du fick tid för intervjun? :)
Oj, det kommer jag faktiskt inte ihåg... Kanske nån vecka? Tror jag ganska snabbt fick e-mailaddessen till min närmsta Explorius-representant och sen efter ett par dagar bestämde vi en tid tillsammans via mail. Vet inte vem du är men hoppas du lyckas anmäla dig och att intervjun går bra! :)


Förlåt om det här inlägget är jättenegativt, där ÄR jättecoolt att gå på High School, men hade varit lite lättare om man hade vänner där med. Jag kämpar på, och värdfamiljen är fortfarande underbar och stöttande. Saknar er där hemma dock!<3 Hade min första breakdown idag där jag bara satt ock grät... 
 
//Lollo
 
 


Kommentarer
Kicki Larsson

Hej Lollo,

Du är verkligen tuff som åker iväg och jag är helt säker på att går det en liten tid kommer du att få både vänner och trivas ännu bättre.

Kram från familjen Larsson

2013-08-21 @ 15:08:04
Sara

Hur gör du med bloggandet? Gör du det på mobilen eller har du med dig en dator och får internet hos värdfamiljen? :)

2013-08-21 @ 19:56:12
Anonym

Det kommer bli bättre, ge det tid. Jag lovar dig att det kommer bli mycket bättre. Jag gick också på en stor skola och folk var väldigt reserverade, så hade problem att hitta de riktiga vännerna i början. I början umgicks ja med lite olika och kände verkligen inte att någon av de var rätt personer för mig. Men helt plötsligt en dag hittade jag min bästa vän som också hade lika underbara vänner vilket gjorde mitt år till det bästa i mitt liv. Så jag lovar dig det blir så mycket bättre. Lycka till och njut av ditt år! :)

2013-08-21 @ 23:31:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback