It's a great day to be alive, it's a great day to be a panther!

Ovan ser ni ett citat som de säger i högtalarna i skolan varje dag precis efter vi sagt "The pledge of alligence" och precis innan det kommer ett stort "RAWR". Har bestämt mig för att försöka leva efter den filosofin och vara positiv även om det ärligt talat är väldigt svårt ibland. 
 
Idag har faktiskt varit lite bättre än innan. Har pratat med lite folk, lyckats öppna mitt skåp helt själv, inte suttit ensam på lunchen (vilket jag i och för sig inte gjorde första dagen heller) och börjat fatta matten lite bättre så tror inte jag behöver byta den. (Måste byta kemin dock). På XC lyckades jag även springa 2 miles på ca 15 minuter så får vara med och springa på tävlingar och så! Nu vet ju inte jag hur mycket alla andra försökte men kom 4 av alla tjejerna där så är mycket nöjd!
 
Så ja, känner mig inte lika deprimerad som jag gjorde igår, även om det fortfarande är jobbigt. Saker och ting är inte som hemma vilket jag i och för sig inte hade förväntat mig, men det är ändå tufft. Små detaljer som hur många hål det är i papprena, hur bänkarna är uppradade och vad folk har på sig påminner mig hela tiden om att jag faktiskt inte är i Sverige längre - på både ett bra och ett dåligt sätt. Saknar alla där hemma så sjukt mycket (era kommentarer och sms och meddelanden gör mig tårögd varje gång - not kidding!<3) och skulle göra ganska mycket för en kram från min lillebror, men samtidigt lever jag faktiskt min dröm. Jag är en utbytesstudent på High School och ärigt talat så är det ganska coolt. Måste bara försöka påminna mig själv om det ibland och göra det bästa av siuationen. Intala mig själv att det kommer bli bättre. 
 
Nu ska jag åka och äta och sen måste jag försöka göra min engelska-läxa vilket kommer bli svårt för fattar typ ingenting. Sen får vi se, kanske ska läsa lite, var längesen. Och just det, om ni ser City of Bones före mig: SÄG INGENTING! Kommer seriöst inte prata mer med den som spoilar.
 
Kram på er alla, både de jag känner och alla andra som läser - det betyder jättemycket!<3

 Uttråkad Lovisa som försöker undvika läxor...

Sara:
Hur gör du med bloggandet? Gör du det på mobilen eller har du med dig en dator och får internet hos värdfamiljen? :)

Min värdfamilj har WiFi hemma hos sig så tog bara med min laptop och kopplade upp mig där! Sen kan jag ju blogga på mobilen också om jag vill men oftast inte :)


//Lollo
 


Kommentarer
Axel Ericsson

Fokusera på de bra sakerna! Det kanske låter klyschigt, men så gör jag i alla fall - och det funkar.

Fast jag håller med dig, varför har de bara tre hål i papprena?

Svar: Ja eller hur? Jätteskumt...
Lovisa

2013-08-22 @ 04:21:20
URL: http://axelericsson.blogg.se/
Mamma

Skönt att höra att du haft en bättre dag och grattis till det fina resultatet på XC:n!

2013-08-22 @ 08:24:20


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback