Jamakin' me crazy!

Hej hej allihopa!
 
Idag har faktiskt varit en ganska bra dag här borta i staterna. Började ganska illa eftersom jag nästan blev försenad till skolan (inte mitt fel säger jag bara haha), hade lite halvtråkiga classes och fick sitta ensam på lunchen eftersom den franska tjejen jag skulle äta med tydligen hade bytt lunch (finns A & B) och därför inte dök upp... Så det var ganska hemskt, var nära att bryta ihop ett tag om jag ska vara ärlig, men sen blev det som sagt mycket bättre!

Efter lunch har jag ju Enviromental Science vilket nog är min favorit - thank God att jag bytte till den. Inte för att jag gillar ämnet men människorna är jättesnälla. Bland annat så är det ju den där tyska killen,Tobias, och sen en jättegullig tjej som heter Kate (precis som min värdsyster - inte alls förvirrande....) och är junior. Vi pratade en del idag och det slutade med att jag följde med henne till min första skoldans! Men mer om det senare, har lite mer om skolan först.

Idag var det nämligen Picture Day med, så på näst sista lektionen (engelska) var vi en hel grupp som tog oss till gympasalen (första gången jag var där - så coolt!) för att ta ett enskilt foto. Var jättehemskt för de tog bara ett kort och har ingen aning om hur det blev, men som tur är är jag senior så spelar inte så stor roll. Hade jag varit yngre hade det liksom hamnat i min yearbook men nu ska ju mina senior pictures in där istället. På vägen pratade jag även lite med en kille i min english class så känner mig inte precis lika utsatt där längre vilket ju är bra haha. 

In the gym!

XC var också bättre idag. Vi hade "Friday Funday" vilket innebär att det inte är riktigt lika jobbigt, men värmen gjorde det smärtsamt ändå. SÅ mycket jobbigare än att springa i Sverige bara så ni vet. I alla fall så gjorde vi en slags övning där de delade in oss efter vår årskurs vilket var ganska kul. Alla där har liksom trott jag var en freshman eftersom jag var ny och pratar mycket med min vsyster, men jag är ju senior så många blev ganska chockade. En av senior-tjejerna som aldrig pratat med mig innan kom liksom fram och introducerade sig idag för plötsligt blev jag mycket coolare då haha. Men hon verkade snäll så klagar inte. 

 Åt även det hä idag! Köpte det på flygplatsen i Atlanta men var för nervös för att äta. Vattenmelonerna var äckliga men Wonka-grejerna var jättegoda! Lägg till Milky-way och så har vi iaf. två sorters amerkanskt godis som jag gillar.

Efter skolan så åkte jag hem med John, testade lite olika amerikanska snacks (Katie har inställningen att jag måste prova all amerikansk mat innan jag åker hem, så blev bl.a. småkakor, ostkex och en granola bar med choklad och jordnötsmör vilket var förvånansvärt gott), och skypade med några av mina svenska tjejer innan det var dags för den ovan nämnda "skoldansen" - Jamakin Me CrazyDet är typ det första riktigta skoleventet på året vilket börjar med en dans med strandtema på fredagen (hawaiiskjortor, blomsterhalsband, strandbollar och sand) och avslutas med en beachvolleyboll turnering på lördagen. Tror inte jag kommer gå imorgon men idag var kul! Inte för att jag skulle kalla det en "dans" men aja...

Det här är precis i börjar när det är ljust ute och allt fortfarande är jätteawkward...

Folk stod antingen lite awkward vid sidan och pratade eller...det finns inget annat ord; juckade mot varandra. Grinding tror jag det kallas och är väldigt intressant och hemsk att se på haha. För de som inte fattade hörde jag till den första gruppen, även om ett par killar faktiskt frågade om jag ville dansa. Jag sa nej lol. I alla fall så träffade jag Kate från skolan där och så presenterade hon mig för massa av sina vänner som jag inte minns namnet på och så pratade vi en del om skolan, Sverige, killar osv. Ibland när hon pratade med sina vänner om andra personer stod jag mest där helt lost och fattade inget men kändes okej ändå - är bara glad att nån faktiskt pratade med mig! När dansen var slut gick hon och jag till ett pizza ställe brevid skolan och hälsade på hennes bästis som jobbade där vilket också var väldigt intressant för fick höra en hel del skvaller. För att sammanfatta: själva dansen sög egentligen även om det kändes ganska amerikanskt, men har äntligen fått en vän här så är 
himla glad ändå! Känns så himla skönt att inte bara behöva förlita sig på värdfamiljen hela tiden.

 Kate och jag!

Nu ska jag försöka sova lite, har massa att göra i helgen. Bio, tjejkväll, kyrkan, shopping, läxor, restaurangbesök, tvätt, konsert osv. Får se om jag hinner med allt det och blogga också haha. Ska göra mitt bästa! En sak som jag har tänkt på är dock att jag inte läser igenom mina inlägg innan jag publicerar dem längre, orkar inte. Så förlåt om det är massa felstavat och så! Känns som jag skriver väldigt långa inlägg nu för tiden - förvänta er inte det hela tiden! Tar sjukt lång tid...

Har en hel del ideer till inlägg jag kan skriva (om mina classes, skillnader mellan Sverige och USA, bilder på skolan, video när amerikanare testar djungelvrål osv.) men har ni något annat ni jättegärna vil att jag ska skriva om är det bara att säga till! Blir som sagt jätteglad (och ledsen) när ni kommenterar så fortsätt så!


Anonym:
kan du inte be dina vänner skicka typiskt svenskt godis och filma när du bjuder på det i skolan, värdfamlijen`? Djungelvrål, Marobou
osv.

Absolut! Vill själv se deras reaktioner så ska absolut göra det. HHar med lite hemifrån men den som vill får gära skicka mer *blink blink* - uppskattas!


//Lollo
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback