Min första dag i Oklahoma

Hej på er! Idag har jag haft min första hela idag i Oklahoma och ärligt talat - jag trivs så himla bra! Värdfamiljen är toppen och allt är så amerikanst och ja det är jättekul helt enkelt. Klockan är just nu halv tolv på kvällen och egentligen orkar jag inte blogga men eftersom jag alltid klagar på folk som inte gör det så måste jag väl. Var nöjda mamma och pappa!

Gick upp ganska sent idag eftersom jag försöke ta igen lite sömn, så direkt efter jag hade gjort mig i ordning åkte jag, min värdmamma, värdpappa och min värdbror iväg för att kolla in Oklahoma City (min värdsyster var på girl scouting-möte). Vi åkte förbi skolan, kollade i lite affärer och och åt lunch på någon restaurang jag inte riktigt minns namnet på med de hade liksom lite "lättare" lunch-grejer. Jag åt en slags chicken wrap och gissa vad jag fick till? Chips. Liksom riktiga salta potatischips. Till maten! Kändes jätteskumt men tydligen har de det till maten ganska ofta haha, och gott var det.

Efter det åkte vi hem ett tag för att vänta in Kate (värdsyster) eftersom hon ville vara med när vi åkte till lite roligare ställen. Under tiden vi var hemma skypade jag med miin familj för första gången vilket var jätteskönt -älskar er♥ Efter ett tag kom hon hem och då fick jag träffa både hennes bästa kompis och hennes kompis mamma vilket också visade sig vara min värdmammas bästa kompis (hängde ni med) innan vi (jag, vpappa, vmamma, vsyster) åkte vidare till Walmart för att fixa lite saker på min "att köpa"-lista. Kände mig jättecool som var där och handlade (vilket det såklart inte är enligt dem) och det var jättestort och väldigt amerikanskt. 
 
 

De skrattade åt mig när den här bilden togs...

 Det här är vad jag köpte. Mestadels toalettartiklar men även en pre-paid telefon som jag kan använda till att ringa och smsa. Inte världens bästa men den funkar, och jag kan ju ändå använda min iPhone till kik och så när jag är hemma så...

När vi var klara det åkte vi och hämtade upp John (värdbror, kommer skriva syskonens namn från och med nu) och åkte vidare in mot själva centrum. På vägen pekade de ut massa olika ställen som den närmsta sjön, stället de klättrar på, baseball-arenan, vart de jobbar, olika landmärken osv. vilket var väldigt coolt. Vi parkerade sedan bilen utanför en ourdoor-affär (vilken var häftig btw, båtar och vapen och camping-grejer och chilli och uppstoppade bufflar) och så gick vi längs med floden en bit vilket var jättefint.

Katie framför några statyer som ska symbolisera hur Oklahoma skapades (typ att de skyndade sig för att få land gratis eller nåt, är trött så minns inte..)


Floden

Innan vi åkte hem stannade vi vid en restaurang för att äta mat (Är ganska kul för de brukar inte äta ute mycket men nu har vi gjort det tre gånger redan haha) . I alla fall så hade de mycket skaldjur och fisk och jag åt lax vilket var väldigt gott. Efteråt stannade vi vid även vid ett ställe för att köpa glass, och jag och Kate köpte en med cake, cookie dough, oreos och fudge i. Så sjukt gott var det!

Antagligen godare än Ben&Jerry's. Yes I said it.


Kate och jag!

När vi kom hem gick jag och värdsyskonen ut för att gå med hunden, och jag måste bara säga att alla hus ser så himla amerikanska ut. Måste ta kort och visa sen haha (samma sak med mitt rum, orkar tyvärr inte idag). Vi gick till en liten park som låg i närheten av en sjö vilket var jättefint. För att komma dit var man tvungen att gå genom lite skog och jag kände mig så hemma där haha. Och vi såg lightning bugs också, ni vet sådana som lyser? Coolt huh?

Sen när vi kom tillbaka skapade jag äntlien mod till att ge dem mina presenter vilket var jättekul, men kommer nog skriva ett annat inlägg om det, blev mycket mer text än förväntat här. Men ja, än så länge är jag himla nöjd med mn placering! Imorgon ska vi åka till ett köpcentrum för att shoppa lite (behöver nya kläder till skolan). Kommer nog lägga upp bilder på shoppingen i New York då med, och på presenterna jag fick från familjen när jag kom. Och mitt rum. Och huset. Oj jag har mycket att göra. Vi får se, har ju 10 månader på mig.

Värdfamiljen!

//Lollo


Kommentarer
Mamma

Så kul att få Skypa med dig och höra att allt är bra. Vi ser fram emot fler bilder och inlägg men du har gott om tid på dig! Kramar från oss alla.

2013-08-18 @ 09:42:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback