Svar

Anonym om Ansökningsprocessen:
Hur långt före ska man börja med detta ungefär? 
 
Det beror lite på vilken del av ansökan du menar med "detta", eftersom de sprider ut sig över ganska lång tid. Själva intresseanmälan gjorde jag i september förra året (alltså ca ett år innan avresa), men det går bra att göra tidigare om man vill. Absolut sista ansökningsdatumet tror jag ligger runt första april det året man vill åka, men jag skulle säga att ansök så fort som möjligt eftersom platserna är begränsade. En intervju är inte bindande heller, så vad har man att förlora?
 
Själva ansökningshandlingarna får man väl oftast hem så fort man blivit godkänd men tidigast tror jag är i September/Oktober året innan man ska åka. Då har ju alla tidigare studenter redan åkt iväg och på så sätt blandar de inte ihop de olika "årskullarna". Sen är ju visumet en helt annan historia; det börjar man med på våren/sommaren...
 
Kände att det blev lite rörigt så för att sammanfatta: själva ansökan kan du börja med någon gång mellan september och april innan det är dags för avresa, men intresseanmälan kan du göra redan nu,  så go for it! 


Tryck på bilden för att komma direkt till Explorius anmälan!
 
 
När det gäller desigen: orkar verkligen inte hålla på och ändra med bilderna i de gamla inläggen, så de får vara lite mindre än de nya. Fult jag vet, men det funkar ju. När det gäller startsidan och den felande länken så jobbar Hannah på det, men tills vidare kan ni hitta den under "länkar"!
 
//Lollo


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback