XC Meet!

Hej på er!

Idag hade jag min första Cross Country tävling vilket var väldigt intressant och roligt. Eftersom det började ganska tidigt på förmiddagen hade vi inga lektioner idag  utan samlades utanför skolan redan vid 8 på morgonen för att åka buss till andra sidan Oklahoma City där tävlingen skulle vara. Vi hade en sådan där gul skolbuss ni vet, och herregud vad coolt det kändes att gå på den - som i en riktigt amerikanskt film! Ingen annan verkade dock dela denna entusiasm utan tyckte mest jag var konstig haha.

 
Efter drygt 30 minuer kom vi i alla fall fram till tävlingen som hölls på ett annat high school, och hjälp vad mycket folk det var. Okej, det är mer folk på de stora orienteringstävlingarna, men ändå -flera hundra ungdomar var med och sprang. Det första vi gjorde när vi kom dit var att gå typ halva banan för att se hur det såg ut, och sen gick vi tillbaka till vårt "solskydd" som några av killarna satt upp för att strecha, dricka vatten och vänta. 

Tjejernas JV (junoir varsity?) startade först, men eftersom jag springer varsity fick jag vänta ganska länge och kan säga att jag var rätt så nervös. Eftersom jag springer den svåra klassen tävlar ju jag mot de som är snabbast från varje skola, och att starta samtidigt som 106 andra jättesnabba tjejer är väl inte direkt drömläget... Men försökte hålla mig lugn och till slut blev JV klara och det blev våran tur!

 
 Wow vad jobbigt det var säger jag bara. Även om 3.2 km inte låter speciellt långt så är det så sjukt jobbigt att springa i hettan, tror inte man fattar föränn man upplevt det. Klockan hade liksom börjat närma sig 11 på dagen, solen sken, det fanns typ ingen skugga och det var runt 35 grader ute... You do the math. Även om jag drack jättemycket vatten innan och efter så kändes kroppen tung och öm, och trodde typ jag skulle dö ett par gånger där haha. Till slut tog jag mig ändå runt banan och kom på på 74 (nåt sånt) plats. Inte jättebra placering egentligen, men är ändå nöjd. Var 5 snabbaste tjejen från PCN (så slog i princip alla jag har chans att slå) och vi ska inte glömma att jag faktiskt sprang i den svåra klassen istället för JV. Helt okej för min första tävling alltså!
 
När vi var klara var det dags för killarnas JV och Varsity att springa, och tack gode gud att jag är tjej säger jag bara. Vid det laget var det liksom ännu varmare ute plus att de sprang längre... Under tiden vi väntade på att de skulle bli klara så vilade vi , åt mat och kollade igenom våra läxor- Självklart supportade vi dem även lite genom att heja och spruta vatten när de passerade. Till slut var alla i mål och vi tog bussen hem igen! Kom tillbaka runt 12-13 tiden och efter lite peptalk och gruppfoto var vid fria att gå - mycket tidigare än skolan sluta egentligen! 
 
 
Den tiden har jag uttnyttjat till att skypa med några underbara tjejor, leka med hunden och packa till Houston (!) för ikväll börjar vi vår 8 timmars långa färd till Texas. Är så himla taggad! Som sagt vet jag inte hur det blir med bloggningen under den tiden, men vi får se. Kanske hinner mobilblogga något. Och forsätt skrva frågor! Har fått in en del som jag ska svara på nästa vecka, men är ju alltid kul med flera. 
 
//Lollo


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback