IKEA

Min plan för söndagen var att åka bil, sova och läsa vilket innebar att jag knappast gjorde nåt försök till att fixa iordning mig på morgonen. På med ett par mjukisar och ut i bilen liksom. Sen när vi hade åkt ett tag frågar mina värdföräldrar mig om det är okej att vi stannar i en affär på vägen. Visst säger jag, och eftersom jag är nästan lite för inne i min bok (ni som känner mig fattar) tänkte jag inte mycket mer på det förrän bilen plötsligt stannar och jag befinner på IKEAs paerkering!
 
Visste att vi skulle åka dit lite senare i år när vi drar till Houston men inte nu så blev helt chockad och glad. Tror inte man kan beskriva hur mycket sverige-känsla det ger att gå omkring där och se möbler man vet att man själv har hemma, men skyltar på svenska, svenska böcker i bokhyllorna osv. Lite svenska kötbullar till lunch på det och mer IKEA FOOD till skafferiet i Oklahoma och det var en lycklig tjej som satte sig i bilen igen. Så himla tacksam för min värdfamilj!
 
Taggade!

Kate vid dem Amerikanska flaggan, jag vid den Svenska samt Texas flagga. Hade dock varit finare med lite vind med.
 
Småland<33
 
Böcker på svenska!

Så mycket svenska namn/städer/ord. Gick omkring och översatte allt till vfamiljen.
 
Med ÅÄÖ
 
Billys bokhylla lol.
 
Tänker på dig pappa<3
 
IKEA FOOD

<33
 
Så gott!
 
Kate gillar det med, en av hennes nya favoriter
 
Stockholm
 
Är man smålänning så är man
 
Köpte lite gott med!
 
//Lollo
 
 


Kommentarer
Pappa

Vilken kul överraskning.
Har du berättat att vi har bokhyllan Billy hemma?

Svar: haha ja, och min faster här har den med
Lovisa

2013-12-16 @ 20:15:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback