Snowdays till överdrift

Med tanke på att det inte snöat sedan i torsdags känns det ju nästan lite löjligt men jag är fortfarande ledig från skolan.Både fredag, måndag och tisdag har varit inställt vilket betyder att vi nu varit lediga lika länge som vårt thanksgiving break haha. 
 
Inte för att jag klagar - har fått massa extra tid att jobba på min successfolder (bilder kommer när jag är klar), hunnit träna mer än en gång, se på TV (GG, julkalendern, pardise hotel, nobelpriset...), umgås med värdfamiljen och baka!
 
Igår passade jag och Kate t.ex. på att göra lussekatter (något som ju inte finns här) vilket visade sig vara svårare än vad man kan tro. Har aldrig gjort det själv för så bara det var ju ett problem men sen att de inte har kesella, färsk jäst osv... Plus att vi glömde lite saker så och då haha! Tror jag ringde min mamma hemma i Sverige om råd typ 10 gånger men till slut gick det. Trots att de blev lite brända på underisdan är jag faktiskt riktigt nöjd och värdfamiljen verkar gilla dem med. Julkänsla på hög nivå!

Mina mästerverk!

Kate gjorde sugarcookies. Hur söta?

Btw så provade jag denna chokladen igår vilket är ungefär som daim! Inte lika gott men funkar bra som ersättning ifall man inte har den äkta. Tips!
 
Spelade scrabble med familjen igår.
 
Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra, men förhoppningsvis kommer min värdbror hem snart och kan skjutsa oss till nåt köpcentrum. Vill ut!
 
//Lollo


Kommentarer
Axel Ericsson

Haha, oväntat. Provade också den chokladen för första gången typ igår utan att ha läst här om den! Tänkte direkt på Daim.

2013-12-11 @ 05:34:00
URL: http://axelericsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback