TEXAS

Jag vet inte riktigt var jag ska börja.. I torsdags kväll åkte alltså jag tillsammans med min värdfamilj ner till Texas för att hälsa på släkten i Houston, och stannade där tills igår. Precis som förra gången var det jättekul och vill redan tillbaka. Alla är så himla snälla och trivs verkligen där.
 
Vi kom fram tidigt på fredag morgon och efter att ha stannat uppe och pratat lite med Brandon, min värdkusin, sov vi ett par timmar innan det var dags för en fullspäckad dag. Förmiddagen spenderades inne med att umgås med folk vilket var trevligt och på eftermiddagen gjorde vi sedan något väldigt coolt - vi tog senior pictures! Det är bilder som alla sistaårselever kan ta och ha i the yearbook där man fixat ordning sig och så, och min värdmamma och moster hade fixat en fotograf till mig och John som tog dem. Var som en riktigt photoshoot med klädbyten och allt och var så himla coolt! Kan även checka av det på min bucketlist! (bilder kommer sen)
 
Efter det åkte vi hem en stund för att sedan bege oss iväg mot IKEA!! Åt mat där (lika gott som alltid) och sen drog alla vi "barn" iväg och körde kurragömma - ännu en sak från min bucketlist. Jättekul var det! På vägen hem köpte vi Starbucks  och resten av kvällen spenderdes med att spela Call of Duty vilket jag btw börjat gilla extremt mycket.
 
Selfie med Texas skylten!

Katie och Nathan lol

 Världens sötaste Lucy<3

 Jag, vsyster & vmamma efter fotograferingen!
Mums<3
Ikea jao

 Kurragömma haha

 John somna i en IKEA soffa haha, folk skratta och peka!
På lördagen var det dags för oss att fira jul igen. Ännu fler släktingar kom över till min värdmosters hus (där vi bodde) och det blev jullunch, julklappsutdelning osv. Fick återigen massa fina saker och känner mig jättebortskämd. Vi körde även en slags paketlek med julgranspynt som tydligen är tradition och det var verkligen jättekul - alla fajtades verkligen om det bästa haha. Fram mot eftermiddagen körde alla vi barn/ungdomar (ännu fller nu) bort till en park i närheten där vi körde en variant av flaggan med bollar, kurragömma osv i flera timmar innan vi åkte tillbaka och åt pizza. Återigen en riktigt bra dag!
 
Nathan med sina build-a-bears<3 Så himla söt är han! 

 Jag och Lucy!

Mera Lucy!
Mina presenter!

 Två av de här fick jag av min värdfamilj i Oklahoma men ändå - mina julklappsberlocker!

 Var bara tvungen att visa de här julkorten hahaha
Såååå söt!
 
Vi sov all ganska länge på söndagen men runt lunchtid åkte vi över till min värdmormor och morfar för att umgås lite mer. Åt mat, körde Just Dance, spelade Domino och pratade. Vid 6 åkte vi sedan tillbaka till min värdmoster för att se på Basket (Houson vs. OKC!) men tyvärr visade de inte matchen på TV där så vi missa den (Oklahoma vann dock!). Istället körde vi massa charader och spelade spel ett tag, och sen hängde vi barn i deras movie-room resten av kvällen/natten. Vi skulle se en film men var tvugna att vänta tills Nathan som bara är 8 somnat, så vi prata, spela tv-spel, spelade brädspel, körde hide and go seek in the dark, stal varandras telefoner (om ni fått nt skumt på snapchat/twitter/mess osv är det därför) m.m. Vid 4 am satte vi sedan igån filmen och gick först och lade oss klockan 6 på måndagen

Jag och Nathan! Var så himla gulligt för han googlade massa svenska saker hela tiden typ "how to say thank you in Swedish" och sen sa han det till mig. 
 
 Dålig bild men jag, Brandi och Sheri

 Brandon sa att jag skulle säga att det är såhär amerikanare gör - delar upp sina skittles efter färger. Jag gillar de röda btw.
 
 Ett träd lol
 
Själva Måndagen bestod sedan i princip av att sova i bilen... Men extremt bra helg som sagt! Längtar redan tillbaka! 
 
 
Och bara för att - John som sover i bilen med sin gryffindor-mössa.
 
//Lollo
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback