Sista terminen

Ja, nu har ju skolan börjat igen, och även min sista termin på gymnasiet innan USA.
 
Känns skönt att snart få en paus från den svenska skolan om jag ska vara helt ärlig. Inte för att jag inte trivs här, jag gillar omgivningen och människorna och så, men nu börjar man verkligen känna av betygs-pressen på allvar. Det nya betygssystemet är ju inte riktigt klokt (seriöst, varför!!??:O) och man måste måste hela tiden prestera osv.. Även om skolan i USA kanske är jobbig också är det inte riktigt samma allvar där eftersom betygen inte kommer räknas...
 
Har även funderat lite på vilka ämnen jag ska läsa när jag kommer dit. Vill kanske ha typ psykologi, fotografi, och year-book för det verkar väldigt kul, men jag vet inte riktigt. Känns som man borde läsa lite seriösa ämenen också, så man inte glömmer massa tills man kommer tillbaka. Tyska t.ex, kan man ens läsa det där? Annars lär man ju tappa det helt:O
I och för sig är alla skolor olika, så jag vet ju inte vilka alternativ jag har förrän jag kommer dit... Får väl lösa det då helt enkelt!:)
 
Nu ska jag först och främst fokusera på att klara av ettan, och ha så roligt som möjligt med klassen jag har nu. Kommer verkligen sakna dem sen!<3
 
I skolbiblioteket när vi skulle ta bilder till min ansökan, haha...
 

//Lollo


Kommentarer
Louise

SV: Ja vi träffades i sthlm! :) självklart kan vi göra länkbyte, lägger till dig med en gång! kram

2013-01-16 @ 22:21:53
URL: http://www.lbennhult.blogg.se
My

Haha vad är det där för bild??! :P
Hade glömt bort den totalt, och ska nog fortsätta med det ... <3
din blogg är jättefin och vi får hjälpa varandra genom Pressen!

// My. K

Svar: Haha, den är väl fin;) Och visst ska vi det; kämpa!!<3
Lovisa

2013-01-19 @ 10:22:43


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback