Svenska delikatesser

Hej hej!
 
Innan jag åker så är det massa grejer som måste göras. Köpa presenter till värdfamiljen, fixa betalkort, lära mig tvätta osv. Har massa olika listor på både det ena och det andra, och nu tänkte jag dela med mig av en av dem: Svensk mat jag vill lära mig laga. 

Är kanske inte den allra viktigaste, men skulle helt klart vara kul att kunna laga lite olika rätter under året och visa för amerikanarna - för att inte glömma bakverken!;)

Anyways, here we go:
  • köttbullar
  • köttfärssås
  • pannkakor
  • rågbröd
  • kladdkaka
  • lussebullar
  • pepparkakor
  • chokladbollar
  • kanelbullar

Har redan gjort både bullar och pannkakor, och vi kan väl säga att det gick så där. Först glömde jag låta bullarna jäsa och när det kom till pannkakorna hade jag i så mycket mjöl att det blev en dubbell sats till slut, haha. Resultaten blev dock lyckade i slutändan, så det löste sig. Det är därför jag övar nu xD

 
Någon som har mer tips på god svensk mat man kan bjuda på?:)

//Lollo


Kommentarer
My

Hej Lovisa, din blogg är så himla fin! Ville bara säga att du inte får glömma semlor, julkola, sockerkaka och knäck :D

2013-06-24 @ 13:17:32


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback