Familjen och Oklahoma City

Hej på er!

Nu har det gått över två månader sen jag fick min värdfamilj, och eftersom jag har fått reda på en hel del ny information tänkte jag berätta lite mer om värdfamiljen och Oklahoma i sig. Har även fått reda på lite mer om skolan via en norsk tjej som heter Nora och är utbytessudent där nu. Har varit jättekul att prata med nån som vet lite hur jag känner, och som faktiskt är på samma plats!:)

Till att börja med så består ju min familj av pappa Billy, mamma Sheri, John som är 17 och Katie som är 13. De hade en hund innan med, men den har tyvärr dött. Väldigt synd, för hade gärna velat ha ett husdjur, men that's life. I alla fall så verkar de jättesnälla och roliga så längtar efter att få träffa dem!:)

De gillar och göra massa olika saker, allt från att gå på bio till att vara ute i naturen. Katie är t.ex. med i Girl Scouterna, så hon brukar åka på hikes och bergsklättra och massa sånt.Verkar jätteintressant och kul tycker jag, speciellt efter alla filmer man sett. John går på wrestling och är med i skollaget. Som jag har förstått det så är han lika gammal som mig, och kommer vara senior nästa år, medan Katie kommer bli freshman.

Här är en blanding av massa annat jag har fått veta:) 

  • De har flera släktingar i Texas så vi kommer åka dit och hälsa på!:)

  • Jag kommer ha 7 ämnen per dag. Tyvärr finns inte tyska, så kommer nog glömma en del där, men finns en hel del andra ämnen. De enda jag måste ta är nog engelska och historia tror jag.

  • John kommer att köra oss till skolan varje dag!

  • Jag kommer antagligen bli senior!!!! Vet inte helt säkert än, för de skrev att jag antagligen kommer ta junior level classes, men de skrev också att jag kommer få vara med på alla senior saker som prom, graduation, senior photos och så - plus att Nora var senior så hoppas hoppas hoppas!

  • Vädret i Oklahoma verkar väldigt varierande. Detta har jag hört från flera håll, och enligt väderappen i min telefon verkar det stämma. Ena dagen är det typ 7 grader och nästa dag 30 haha...

  • Dress coden verkar vara lite strängare än här i Sverige, så kommer definitivt få köpa lite nya kläder haha... Inga korts shorts och genomskinliga tröjor här inte!

  • Verkar som att CETUSA ordnar resor under året, och om det inte är nåt annat planerat funderar jag starkt på att åka till Hawaii! Skulle vara grymt kul:)

Har såklart fått reda på massa annat också men kan ju inte skriva om allt så ni får nöja er med det där.
Sen har jag även fått tillåtelse att visa lite bilder, så här är dem:


Huset!

Huset igen:)

Värdfamiljen! Katie, Billy, John och Sheri!:)
 


Här är det först John och Sheri, och sen Katie och Sheri:)

Även om det såklart kommer bli jättejobbigt att lämna allt/alla här hemma är jag extremt taggad på att åka nu, och ska bli jättekul med avresemötet som ju aktiskt är nu i veckan!:)

//Lollo


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback