Varning för långt och flummigt inlägg

Hej Hej!
 
Nu är det cirka ett år sen jag började fundera på att åka till USA, och därför tänkte jag att jag skulle berätta lite om hur det kommer sig att jag ska göra det och varför. Kommer antagligen bli jätteflummigt men strunt samma.

Jag har väl alltid varit lite intresserad av USA och det amerikanska livet. Har sett typ 1000 filmer med High School-tema, och kan varenda låt till High School Musical utantill (var världens största HSM-fan när jag var liten, no kidding). Att åka dit som utbytesstudent är därför som en dröm för mig! Men det har inte alltid varit så självklart.

När jag var liten var jag nämligen väldigt blyg också. Är fortfarande till och med. När jag först hörde talas om det här för ett par år sen var det därför ett big no no; hade aldrig ens vågat fundera på det även om jag satt och lusläste varenda broschyr jag fick hem. Istället tänkte jag åka på en språkresa med min kompis Nathalie. Det var liksom lite lagom länge, vi var två stycken - plus att vår lärare jobbade på EF och antagligen skulle vara med! Vi planerade jättemycket, men tyvärr rann det ut i sanden. Jag åkte till USA med min familj istället, vilket såklart var jättekul det med, men inte riktigt samma sak.
 
Sen förra året, i slutet av nian, så började jag fundera på det igen. Fick fortfarande hem papper varje år om språkresor och utbytesår, och det började verka mer och mer intressant. Sen en dag när jag var inne och läste igenom vår gamla USA-blogg från Kalifornien-resan kom jag av en slump in på en utbytesblogg (ni vet hur google fungerar!^^), och sen var jag helt enkelt fast.

Hela sommaren spenderades med att läsa igenom blogg efter blogg, och man kan väl lugnt säga att jag drabbades av utbytesmania där ett tag. Och då hade jag inte ens bestämt mig! Var fortfarande blyg och det var fortfarande dyrt - men samtidigt verkade det ju så ofantligt kul! I september förra året bestämde jag mig därför för att göra det, och trots att jag är inte har åkt än är jag så himla nöjd med mitt beslut.

Redan nu känner jag hur mycket jag har växt som person, att jag vågade ta det här beslutet, och jag tror verkligen jag kommer göra det ännu mer under året. Jag vll bevisa för mig själv att jag klarar av det; att jag kan vara självständig och stå på egna ben. Plus att jag självklart kommer lära mig massor och få nya kontakter. (Har ju redan börjat lära känna flera andra svenska utbytessudenter!)

Jag tror helt enkelt att det kommer bli ett jättebra år, och jag kunde inte vara nöjdare hittlills med placeringen och allt♥

Pluspoäng om du läste allt!;)



//Lollo
 


Kommentarer
Emma

Det skulle kunna vara jag som har skrivit det där... ;)

2013-05-23 @ 21:33:31
URL: http://americaemma.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback