Helgen

Hej på er! 
 
Förlåt att jag varit så frånvarande senaste dagarna men tog en lite paus från bloggandet i helgen vilket faktiskt var väldigt skönt. Tänkte i alla fall berätta om vad jag gjort!
 
fredagen var ju planen att jag skulle ut och äta med värdmamma, värdsyster och hennes kompis Kiera för att sedan gå och se Catching Fire men så blev det tyvärr inte. På grund av is var vägarna nämligen så dåliga att vi i stället stannade hemma och myste, vilket var en stor besvikelse för mig som hade väntat och taggat jag vet inte hur länge för filmen, men ändå helt okej. Min värdmamma hade nämligen varit i Kalifornien ett par dagar och när hon kom hem hade hon med sig massa svenska godsaker som hon hade köpt på IKEA (vilket för övrigt inte finns i Oklahoma?!) till mig. Blev speceillt glad över julmust och chokladkalender, men allt kändes väldigt hemma även om det såklart inte är det märket man brukar köpa.

 
 
Lördagen började tidigt med ett besök på Starbucks (nej jag vågade inte smaka kaffet med ska nog nästa gång) innan det bar av mot köpcenteret och bion för Catching Fire. Har så mycket saker jag skulle kunna säga om filmen med ni får nog kolla in min twitter för det haha. Kan väl ändå säga att det var den bästa bokbaserade filmen jag sett och att jag och Keira satt och höll varandra i handen typ hela tden och försökte att inte skrika haha.
 
Efter det drog vi hem och åt lunch och så spenderade jag ett antal timmar med att kolla på Pretty Little Liars som jag typ blivit besat av igen. Gjorde även ett besök på Walmart där jag precis som förra gången gick runt i en evighet och bara kollade på saker haha.

 
 
 

 
 
på söndagen vaknade jag upp till ett tunnt lager av snö vilket totalt förstörde mina planer för shopping, biblioteksbesög osv. Stannade inne hela förmiddagen innan vi till slut lyckades ta oss till Acadamy för att köpa fotbollsaker till mig samt en julbutik där de bara säljer julsaker året om. Är min favorithögtid så var jättemysigt! Hela dagen kändes faktiskt som jul då vi var där, hade snö och alla affärer spelar julmusik. På kvällen gjorde vi sedan Lasange vilket var asgott (fast inte lika god som din pappa!) och resten av kvällen spenderades sedan med PLL igen (klar med 3 säsongen nu lol).



 
 
 
Idag var det återigen en vanlig vardag och trots lite halvtaskigt väder var vi, till allas stora förtret, tvugna att gå till skolan igen. Imorgon är det dock sista dagen innan Thanksgiving break så klagar inte - jag är redo för lov!
 
//Lollo


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback