Questions and Answers

Lina:
First of all, jag älskar din blogg!! Helt klart min favorit bland de som är iväg nu! Jag ska åka till usa nästa år och håller på med mina ansökningar just nu. Jag undrar vad hade för bilder till fotoalbumet och kan du ge lite tips på vad man kan skriva i det personliga brevet och hur detaljerat? :D

Vill börja med att tacka så jättejättemycket för dina fina ord, blir så otroligt glad för varje snäll komplimang jag får asså ni fattar inte. Betyder massa! Tycker också det är himla kul att du ska åka iväg som utbytesstudent och hoppas du kommer få ett underbart år! Nu till din fråga:

I det personliga brevet gäller det just att vara personlig och visa lite vem du är som person. Kan vara svårt, speciellt om man som jag åker med Explorius/CETUSA och bara har en ynka sida att få plats med allt, men det är bara att göra sitt bästa. Jag skrev om vilken linje jag gick, mina intressen, varför jag ville åka och lite om min bakrund. T.ex. så berättade jag om att jag brukade vara hur blyg som helst för några år sen men att jag i och med det här året ville ändra på det.

Egentligen kan det nog handla om lite vad som helst, men det jag skulle tänka på om jag var du är att inte låta allt för dryg. Min värdfamilj berättade t.ex. att flera av de brev de gick igenom bara var studenter som listade upp alla deras intressen och talanger, typ "jag kan det och det och så det" vilket ju inte direkt låter lockande. Ett annat tips kan vara att göra någon smiley - min värdfamilj valde liksom mig delvid för att jag hade smileys och hjärtan i mitt brev haha!

När det gäller bilder hade min organisation ett bestämt antal bilder man fick ha: en på ens hur, en på ens familj och två på ens vänner samt en "profilbild". HÄR och HÄR och HÄR kan du se vilka bilder jag valde. Om jag var du skulle jag inte oroa mig så mycket om det dock - min värdfamilj fick inte ens se någon bild förrän efter att de hade valt mig! Hoppas du är nöjd med svaren och lycka till!


Lmssy:
Vart har du fått tag i din design?? Tacksam för svar :)
 
Min svenska utbytiskompis Hannah har gjort min design! Hon var verkligen jättegullig och la ner flera timmar på att fixa den precis som jag ville - hur snällt? HÄR kan ni komma till hennes blogg!


:) :
Hej! Nu har jag läst igenom nästan hela din blogg och jag är jätteglad att jag hittade den! Jag har fått många svar på mina frågor bara genom att läsa:)Jag är jätteimponerad av dig för du verkar ha fått många vänner och anpassad dig bra! Jag ska förhoppningsvis åka som utbytesstudent nästa år och jag undrar lite om organisationen explorius som jag funderar på att åka med:)Jag har läst att många har blivit missnöjda när de har åkt med dem, men du verkar vara nöjd? Känner du fler som har åkt med explorius och är dom nöjda isf?:)

Tack så jättemycket haha! Betyder verkligen jättemycket att andra kan få svar och inspiration av att läsa min blogg då jag vet att jag själv gjorde samma sak förra året. Tycket defintivt du ska åka! Jag har redan skrivit ett ganska långt inlägg om just det här frågan (som du kan hitta HÄR) men för att sammanfatta det så ja, jag är nöjd med Explorius. De är inte perfekta och visst finns det folk som åkt med dem och blivit missnöjda, men det gör det ju med alla organisationer. De är ju trots allt ganska lika så välj den som känns bäst för dig helt enkelt! Hoppas det går bra och lycka till!



//Lollo




 
 


Kommentarer
Anonym

Tack så mycket för snabbt svar!:)

2013-11-12 @ 14:58:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback