Rockclimbing

Hej på er! 
 
I helgen var jag som sagt iväg och bergsklättrade med lite folk från girl scouts och deras high adventure team. Var så himla roligt och definitivt min favorit bland alla camp-outs hittils (har btw bara en till nästa vecka och sen är det slut för säsongen). 
 
I alla fall så började vi på lördagen med bouldering, vilket i princip innebär att man klättrar omkring på massa stenblock. Eftersom det inte är så högt behöver man inte någon sele vilket var jätteskönt då man fick mycket mer frihet. Jättekul helt enkelt! För att komma dit var man även tvungen att gå en del vilket var jättehärligt eftersom jag kände mig som hemma och jättekul då jag fick lära mig en speciell vandrings-låt där man hoppar vid vissa tillfällen som vi sedan sjöng i våra huvuden hela vägen. Var awesome för även att vi inte sjöng högt hoppade alla i synk haha!
 
När vi var klara åkte vi till en tältplats som vi hade hyrt (typ som en camping men mer i naturen där varje plats har ett eget bord + eldstad), satte upp våra tält, åt, och pratade. Lite kallt men ändå najs!
 
På söndagen var det sedan dags för själva bergsklättringen med rep och allt vilket också var jättehäftigt. Har aldring klättrat på riktigt utomhus förut så var grymt coolt och definiivt en rolig upplevelse. Vi stannade där i princip hela dagen och när vi var klara stannade vi sedan till på Meers, vilket är en känd hamburgarerestaurang, innan vi åkte hem. Lyckad dag om man säger så!
 
Nu till bilder! Gjorde faktiskt ett par kollage denna gången eftersom det var så många bilder. Lite litet men tror ni kan se ändå...
 
Dag ett: hiking and bouldering

 Dag två: rockclimbing
 
 Extra: middag på meers samt en buffalo som går över vägen haha!
 

//Lollo
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback