Två svar

Mathilda:
Hej hoppas du har det bra där borta! Jag åker (förhoppningsvis) till USA 14/15 och jag har min "antagningsintervju" på fredag och jag är galet nervös! Har du några tips vad man kan tänka på när man ska/ är på intervju?

Hej Mathilda! Vad kul att du ska åka på utbytesår, är verkligen en otrolig upplevelse. Nu vet ju inte jag vilket organisation du åker med, men baserat på mina erfarenheter med Explorius behöver du inte vara ett dugg orolig för intervjun. Du har förmodligen fått hem ett antal frågor som kommer diskuteras under intervjun, så mitt tips är väl att tänka igenom dem och sen bara vara dig själv.

Förutom det här med betyg så är det de främst tittar på din attityd till året, så så länge du visar att du verkligen vill åka och är redo för det (och att det inte bara är dina föräldrar som pushar dig t.ex.) så borde det gå jättebra. Det jag var lite nervös för var det här med frågor på engelska men det är verkligen inget problem - du ska ju ändå prata det i ett helt år eller hur?

Hoppas det går bra och lycka till! Kram<3
 
Lisa:
Åh!!! Türkish für anfänger!!!! Saknar tyskan!! Har det kommit ut någon ny säsong? :) kram!

Hej Lisa!! Saknar också tyskan haha, kostigt nog. Och nej, det har inte kommit någon ny säsong men eftersom jag har de två första på dvd (nördvarning? hehe) så tog jag med mig dem hit. Kommer ju inte ha tyska på hela året vilket kan bli lite problematiskt i tvåan sen så försöker fräsha upp minnet lite då och då. Hoppas ni har det bra och att historian inte är allt för hemsk! Kram<3
 
 Har absolut inget med inlägget att göra men här kommer en bild på Sams, vilket är som ett slags Walmart/mini-Ullared där de säljer big-pack av typ allt. Extremt amerikanskt haha.
 
//Lollo


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback