Veterans Day

Hej på er igen!

Tre inlägg på en dag förtjänar väl lite applåder åtminstonde? Eller? Haha.
 
Idag så var det Veterans day här borta i Amerikat vilket är en dag där man firar och hedrar alla soldater och folk som kämpat för USAs sida i krig. Överallt har det varit massa amerikanska flaggor och i skolan hade vi en assembly där vi sjöng natonalssången, pratade om alla delar i flaggan och vad de står för och spelade låtar som reprenseterade varje del av militären (air force, navy etc.) Min counsler som var militär en gång i tiden höll i det iklädd sin uniform och det var även annan gammal soldat där och höll tal. Jätteintressant och rörande tycker jag för är så himla många amerikanare (speciellt i Oklahoma) som faktiskt är påverkade av det här om man jämför med Sverige. Är glad att jag fick uppleva det!

Personerna som håller i flaggan to examen från PCN för fyra år sen och gjorde då exakt samma cermoni på Veterans day. Sedan dess har de varit borta i Afghanistan som soldater och nu kom de alltså tillbaka för att göra det igen.
 
Annars hände väl inte så mycket i skolan förutom att jag gick omkring som en gammal tant hela daganen på grund av träningsverk efter helgen haha. Efter skolan kom min lokala kontaktperson och hämtade mig och sen åkte vi, efter att ha hämtat upp Amelie från Norge i Edmond, till Braums. Där åt/drack vi lite (Cookie Dough milkshake with hot fudge♥) och pratade om hur allt är. Hanna från Sverige (som jag ju träffade på exploriusträffen efter Ambassaden i somras) skulle också varit med men hon var sjuk vilket var väldigt synd. Var dock kul ändå och roligt att träffa nytt folk!

Foreigners yo!

Passar även på att slänga in lite bilder på svensk mat jag hittat i affärerna här!

Pepperkakor från Walmart! Smakar som jul och står till och med om hur man ska knäcka den i tre och önska sig något haha.

 Gillar inte ens knäckebröd men reagerade ändå på det här inne på Crest! Vad som förvirrar mig är dock är att står "Product of Germany" på paketen??
 

Nu ska jag föröska få lite läxor gjorda samt sova. Imorgon lär det nämligen varken bli sömn eller bloggning då jag ska på konsert och sen sova över hos Anna! Ska bli jättekul och är så himla taggad för Rihanna!
 
 
//Lollo


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback