Catching up - del 2

Okej här kommer del två så ni får veta vad jag har haft för mig den senaste veckan! Förlåt att jag uppdaterat så dåligt men har haft fullt upp och att blogga tar tid. Detta tog liksom två timmar att fixa typ... Men kommer förhoppningsvis bli lite fler och kortare inlägg i framtiden haha!

Fredag:
I fredags var vi lediga från skolan pga. lärarkonferenser, så Katie och jag spenderade förmiddagen med att chilla och inte göra speciellt mycket. Pluggade, duschade, åt, städade - ja ni fattar. Hade även en hel del sömn att ta igen så var väldigt skönt haha. Och just det, vi badade Stewart med! Var väldigt interessant för han gilade verkligen inte det haha. 

På eftermiddagen när min värdpappa kom hem åkte vi sedan iväg till ett museum som (om jag inte minns fel) hette "Cowboys hall of fame". De hade allt från tavlor till kläder och modeller samt en liten "Western stad" man kunde gå  omkring i. Jättekul! Min värdmoster eller vad man nu ska säga jobbar där med så vi fick en liten gratis rundvandring samt insyn på deras kontor. 

När det stängde åkte vi sedan tlll ett köpcentrum för att köpa cinnamon rolls (ja det var den enda anledningen) och på vägen hem stannade vi även till vid Barnes&Noble som är en asbra bokaffär vi tyvärr inte har hemma. Fanns så sjukt mycket bra böcker och gick omkring där inne hur länge som helst och fangirlade men slutade med att jag inte köpte något eftersom jag ändå inte kommer kunna ta med massa böcker hem med vikten, så kändes onödigt. Får väl gå till biblioteket igen... Har btw. inte läst en enda bok sen jag kom hit, börjar få lite abstinensbesvär haha! På kvällen stannade jag bara hemma och tog det lugnt vilket var najs.
 
Stackars Stewie...

 Utanför museet.

 Det här är precis vid ingången.

 Nån random del på tavlor.

 Fangirlade en del när jag såg detta haha.

 Indian clothes...

 Japp fanns hästar inomhus.

 Jag och Katie i "staden"

 Katiie bröt mot lagen! Typ..


 Utanfr med någon staty av något.

 CINNAMONSTER

 Kärlek helt enkelt

 Hittade den här btw! Blev en aning stolt om man säger så haha!


Lördag:
Efter att ha ätit en rejäl frukost (våfflor och bacon!) och gjort oss i ordning satte jag,  Katie och min värdpappa oss i bilen för att åkte till Pops som ligger lite utanflör OKC. Är typ en restaurang som framför alt är kända för sin läsk. Finns så otrlogit många olika smaker och de tar verkligen beslutsångest till en helt ny nivå. Slutade med att jag köpte ett sexpack med läsk att ta med hem (har inte ens smakat alla än haha) plus en till jag drack där. Persika, Jordgubb, kakdeg, blåbär, äpple, cream, och nåt annat bär jag inte vet vad det är.

Efter det åkte vi en bit på Route 66 som ju går igenom här och kollade på en rund lada som tydligen är känd samt en pumkin patch vilket var ascoolt. När vi kom hem igen gjorde vi oss iordning ganska snabbt för mina värdföräldrar skulle gå och bowla med några vänner så Katie och jag åkte hem till "moster" Debbie där vi sov över natten. Vi åt massa god mat och kollade på den fem timmar långa verisionen av Stolthet&Fördom vilket var förvånansvärt bra! Loved it♥ Förstår inte varför Jake och Joe (kusiner) inte ville vara med och kolla?

Innan vi åkte målade vi naglarna - min vpappa hjälpte också till haha!

 Katies favoritfärg är också lila haha

 Mina fingrar ser astjocka ut men aja;resultatet: Syns inte så bra på bilden men pekfingret är glittrigt!

 Provade sweet tea på vägen. Smakade typ som katrinplommonkrämen vi brukar ha vid jul haha men var ganska gott. Och nej, jag orkade inte dricka hela haha.

 Utanför pops!

 Så många alternativ, så lite pengar och magutrymme

 Fönstrena är fint dekorerade

 Yummy!

 The round barn!

 Inne i ladan fanns lite olika grejer att titta på, bland annat en karta där man kunde placera en nål vart man bodde. En hel del från Sverige faktiskt! Självklart fanns en separat lista för Oklahoma med.
 
 Pumkin patch!

 Det fanns en hel del pumpor.

 Ganska väldigt ,många om man ska vara ärlig

 Och vissa pumpor såg lite skumma ut haha.

 De hade även massa söta djur!

 Jag klappar en häst wohoo!

 Min favorit var denna<3

 Hayride!

 Our driver

 Katie ville poängtera att det var hö där

 Man kunde typ gå i gångar där dessa växte

 Och blev man trött kunde man sitta här

 Jag fick en gratis pumpa med!

 Vi dekorerade några av dem haha.


Söndag:
Förmiddagen spenderade vi med Debbie, Jake och Joe. Först var vi kyrkan ett tag och sen åkte vi tillbaka till dem och spelade Cluedo (vilket bara heter Clue här btw!) och mat. är vi kom hem igen var jag tvungen att skriva klart en uppsats plus göra lite andra läxor så hände inte så mycket intressant förutom att jag kollade på Amazing Race (tänke på dig mamma♥)

 Lunch - kändes amerikanskt med majskolv och allt.
 
Glömde ta bild innan allt var uppätet men iaf: Monkey bread! Typ som bullar för man plockar det i småbitar och det var awesome.

Måndag:
Måndag innebär en ny vecka så spenderade dagen med att gå i skolan vilket som sagt blir bättre och bättre för varje dag. Efter att jag kommit hem och gjort mina läxor körde sedan min värdpappa mig till Walmart där han släppte av mig och så fick jag gå omkring själv där ett tag. Är något som jag velat göra ett tag nu och var jättenajs! Bara gå omkring och kolla i lugn och ro utan att känna press från andra att man ska vara snabb. Slutade med att jag köpte en del grejer hehe, oops.

Random bild på från matten

 Vill bara poängtera att jag kan vara nyttig med! Och ja jag är allergiskt mot äpplen men bryr mig ärligt talat inte för åh så gott det var.

 Kan visst vara onyttig med lol. Köpte iaf. detta på Walmart + en svart munkjacka som var jättegosig!

Tisdag:
Om jag skulle beskriva denna dag med ett ord skulle det vara trött. Utmattad, ont, aj och pust är också bra ord. Förutom mina vanliga problem men sömnbrist och skola åkte vi nämligen iväg till lake Hefner med XC för att springa 4 miles (6,4 km). Var varmt, vi sprang mestadels på asfalt och har inte sprungit ordentligt på ett tag så var typ död när vi var klara.

Kom hem, vilade lite och sen bar det nästan direkt iväg till centrum för klättring. Varje tisdag denna månad har vi nämligen rockclimbing med Girl scouterna (är officiellt en girlscout btw!) vilket är askul men gud vad jobbigt det är. Hade rejält ont i kroppen när jag kom hem igen om man säger så! Fick även gå en kurs som gjorde att jag nu kan vara personen som står nedanför och håller i repet och den när nåpn annan klättrar! Inte för att jag skulle lita på mig men men...haha. 

Kvällsmat åt vi på drive-thru Chick-fil-A vilket var asgott (typ kyckligmacka).

 Hade lite bildbrist från denna dag så tänkte visa en liten bild på en av mina senior-tröjor (den edna jag fårr än lol. Är ganska ful om jag ska var ärlig men ryggen är helt ok, får visa nån annan gång.

 En annan random bild som jag glömt visa. Katie har en sån där sittplats vid sitt fönster och känner mig jämt som i en film när jag sitter där haha.


Onsdag:
Idag (är fortfarande det för mig iaf) hade vi som alltid på tordagar kortare lektioner eftersom vi har sovmorgon plus en halvtimmes panther time. Vet inte om jag berättat om det men är en lektion man gör lite vad som helst på, typ som mentorstid. Idag hade vi "drop everything and read"-day så satt och läste i min bok (The maze runner) typ hela tiden haha. 

Efter att ha klarat av skolan och XC, duschat och gjort mina läxor bagav jag mig sedan till köket för Meatball night! Har pratat om att göra köttbullar  hur länge som helst nu och idag tog jag äntligen tag i det. Blev kanske inte precis lika bra som hemma men är väldigt nöjd ändåå och fick massa koplimanger från värdfamiljen så antar att det är ett gott tecken. Hade med mig pulversås hemifrån så det blev iaf ganska bra och när min värdmamma kom hem idag överaskade hin mig med lingonsylt. Vi har letat efter det ett tag utan framgång men tydligen hade hon hittat det idag! Blev så himla glad hade inte varit samma sak utan.

Sås

 Lingon. Felix t.o.m. västa svenskt ju.

 Resultatet. Ganska stolt faktiskt haha.

(Och jag vet att det finns stavfel och sånt men 1. Är svintrött och 2. Inlägget är så himla långt så orkar inte ändra. Sorry)

//Lollo




Kommentarer
Mamma

Köttbullarna ser finfina ut! Jag vill också ha...

Svar: Haha, gör några då;)
Lovisa

2013-10-03 @ 10:10:00
Pappa

Synd om mig. Varken dotter eller fru gör några köttbullar:)

2013-10-04 @ 18:26:07


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback