Fler skillnader

  • Deras digitala klockar funkar inte likadant som våra. Medans vi i Sverige går från 12 till 13 (alltså att ett på eftermiddagen är 13, två är 14 osv.) så har de am (morgon) och pm (kväll). Man måste alltså hålla koll på vilket de menar! Lite kul för alla blir värsta imponerade nör de ser min mobil och ba: "Wow do you gave military time?!" haha.
  • De har stoppskyltar och trafikljus typ överallt! Inte en rondell i sikte.
  • Country musik är en viktig sak här borta, spelas på radio hela tiden. Inte för att jag klagar, älskar det!
  • Ifall man köper en läsk på en restaurang får man gratis refill hela tiden. Antingen går man och hämtar eller så kommer de och fyller på så fort det börjar ta slut. Lyx!
  • Den Amerikanska flaggan är väldigt viktig här och ska tas på allvar. Medans vi typ inte bryr oss har de massa regler man av artighet bara MÅSTE följa och varje morgon hedrar man den med The pldge of allegience.
  • Alla mått är annorlunda. Vikt, längd, temperatur, pengar osv. osv. Förvirrande indeed.
  • När man ska skriva ett prov gäller det hålla reda på vad som är pen och vad som är pencil - väldigt förvirrande då båda är penna för mig!
  • Låtar på radion blir ofta "beepade" eller vad man nu kallar det ifall de har fula ord i dem. Min värdsyster hade t.ex. ingen aning om att Pinks låt heter "Fucking Perfect" och inte "You're Perfect" haha!



//Lollo


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback