Livet just nu

Hej på er! Efter massa olika typer av inlägg tycker jag faktiskt det är dags för en gammal hederlig uppdatering om hur allt är just nu, vad vi gör i skolan, vad som pågår osv. så here we go.
 
Om vi ska börja med skolan så rullar det på. Min psykologi-class är chill som vanligt. Vi hade visserligen det där hjärn-projektet jag visade bild på tidigare men annars är det mest lite föreläsningar, lätta läxförhör och TED-talks som gäller vilket är lite trist men okej. Character Ed. är dock fortfarande en favorit med min underbara lärare Mrs. Wylie. Hon kör på med sina föreläsningar och historier och rollspel om hur man ska vara en bra person, och just nu jobbar vi med självkänsla. Ska göra en typ av scrapbook på 30 sidor om mitt liv och om alla mina framgångar (och jag var tvungen att googla vad det hette på svenska lol) med diplom, bilder, priser, brev whatever som jag är strolt över och gör mig jag. Liiite svårt med tanke på att typ allt mitt sånt är i Sverige men mamma&pappa ni kommer behöva skicka saker.

historian jobbar vi just nu med "the progressive era" vilket är tråk men har iaf. Maria där! Gillar Environmental Science  bättre dock. Är kanske lite sådär eftersom jag redan haft det vi jobbar med, men är kul för är typ hans bästa elev + får måla + har snällt folk där. I tisdags var vi även och återvann pappaer i klassrummen vilket vi gör varannan vecka = inget plugg. På matten har vi en del läxor men honner oftast göra det på morgonen innan skolan så orkar inte riktigt bry mig haha. Har jobbat en del med andragradsekvationer senaste tiden och har därför fått lära mig massa nya metoder som "slide&divide", "complete the square" och "the quadrantic formula". De använder dock inte pq-formeln så fick faktiskt visa min lärare den haha. I alla fall så börjar jag vänja mig vid engelska termer nu och tycker inte längre det är kostigt att säga "squared" istället för "upphöjt till 2".

Engelskan är mitt värsta ämne, usch. Även om läraren är riktigt go fattar jag typ nada. Eller, jag tror jag fattar tills provet kommer. Hade t.ex. prov på en pjäs vi har läst som heter "The Crucible" idag och failade totalt. En fråga var t.ex. "Vilket av orden beskriver bäst Marys personlighet?" och jag visste inte vad något av alternativen betydde. Hur lätt är det då? Samma sak på vårat Benchmark (typ midterm, nationella-isch) som vi hade i början av veckan. #fail som Oscar Zia skulle säga. Samma sak kan man väl säga gäller på XC. Eftersom jag har typ benhinneinflamation eller nåt kan jag inte springa så har kollat på i ett par dagar. Idag var Maria också skadad så vi gjorde lite abs men suger ändå för känner mig så oviktigt ch meningslös när man bara kollar på de andra...
 
Vad händer mer i skolan? Hade med svenskt godis idag vilket var mycket uppskattat på lunchen, och på lördag är det som sagt fall ball. Just det har gått med i "Be the change club" med. Inte för jag riktigt vet vad det innebär men min värdsyster är med så varför inte. Har även bestämt mig för att soccer är något nytt som jag vill prova så valde det framför track, får se hur det går...

Utanför skolan har det inte hänt så mycket de två senaste dagarna, men i måndags var vi och shoppade inför fall ball och i tisdags var vi och klättrade igen. Klättrade på en vägg utomhus vilket var ascoolt för när man kom till toppen hade man värsta fina utsikten över downtown. 

Nej nu räcker det med text - läste du allt får du extra bonuspoäng hos mig! (Får gärna kommentera så jag vet att du läste också blink blink).

 
//Lollo




Kommentarer
Mamma

Jajamen, har läst alltihop! (Fast det gör vi ju alltid... <3) Hoppas det inte är för bråttom med att skicka framgångsprylar för nu sitter vi på tåget och i morgon blir det Italien. Höstlov U know! Kramiz

2013-10-25 @ 17:11:37
Lisa

Hej Lovisa! Klart jag läser!!! Jätteroligt! Så mycket häftiga bilder och saker du skriver om! Kram på dig! Saknar dig!! <3

Svar: Saknar dig med! Och tack för att du läser, så hmla knäppt att tänka att folk faktiskt gör det haha:)
Lovisa

2013-10-25 @ 19:11:21
-

Läste haha! kram

2013-10-25 @ 19:22:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback