Round Up

Hej på er! 
 
Den här helgen spenderade jag som sagt åter igen på Girl Scout Camp en bit utanför stan.Skillnaden var att 1. Vi sov i tält och 2. Jag deltog mer är hjälpte till. Men var lika kul det om inte roligare! På fredagen hann vi inte göra så mycket mer än att åka dit, sätta upp vårt lilla läger, äta lite och gå igenom regler och instruktioner eftersom vi kom dit ganska sent, men på lördagen var det fullt schema som gällde.

Grejen med "round up" som detta eventet kallas är att alla olika "trupper" eller vad man nu ska kalla det tävlar i olika grenar så som knopar, surrning (blir asskumt på svenska jag vet), fixa eld, kompass (!), hinderbana, skriva noveller, rita, memory, girl scout quiz osv. osv. Fanns massa olika kategorier varav vissa kanske var lite mer seriösa än andra men allt var väldigt intressant! 


På förmiddagen fick man först gå runt och öva på grejer innan själva tävlingen började på eftrermidagen. Vissa grejer gjorde alla på en gång men de flesta var små stationer man fick gå till (frivilligt vilka) i små grupper. Jag tävlade med Katie och två andra tjejer från min troop (256!!); Emma och Halee. På kvällen var det även en mattävling då man skulle ha en rätt från en specifikt land och vi gjorde swedish meatballs haha!

Allt som allt gjorde vi ganska bra ifrån oss tycker jag. Jag var med och vann Lashing, orienteering, obsticle course, chariot race, bean art och the spirit award. Kom även tvåa för köttbullarna och trea i knots! :) Förutom allt det här hann vi även med lite flaggcermonier, att dekorera cupcakes, ha en lägereld, ha en baby shower för en av ledarna samt fira lite högtider då årets tema var "Every day is a holiday". Bland annat så dekorerade vi vårt läger med post it lappar pga. National Post it day haha.

Hmm. vad mer ska jag säga? Känns som detta inlägg blev väldigt rörigt. På söndagen var det prisutdelning och städning som gällde. På vägen hem stannade vi även i en park och åt lunch (sandwiich + pudding) samt drack läsk från Sonic. Ja det var väl typ allt intressant. När vi kom hem körde vi just dance 3 fast med Jake&Joe (kusiner) eftersom de var här fast att jag var jättetrött. Japp, här kommer massa bilder:

 


//Lollo


Kommentarer
Mattis

Hej på dig bästa Lovis! ;) Kul att få läsa om alla konstigheter du är med om, verkar som du har det bra där borta på andra sidan havet! :) Så imponerad av dig och att du vågade åka, du är cool du! ;) Ha det superbra och ta hand om dig, puss & kram <3 ps. har tagit mig igenom typ halva filmlistan vid det här laget, bara ca 100 filmer kvar ;) <3

Svar: Åhh hej på dig Mattis!!! Tack så jättemycket för kommentaren, tror inte du förstår hur glad och ledsen jag blev på samma gång. Bra jobbat med listan, sjukt imponerande! Hoppas du har det bra i Norge, puss och kram♥ //Lovis
Lovisa

2013-10-16 @ 21:29:05
Mamma

Scoutlivet verkar ju passa dig perfekt!

2013-10-19 @ 15:42:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback