Veckan so far

Hej på er!

Efter en hel del random inlägg den senaste tiden tänkte jag det var dags för lite vanlig hederlig uppdatering om vad jag har haft för mig, så kommer nu skriva lite om den här veckan. Hade ju, tyvärr, inte höstlov som er där hemma men har väl vart okej ändå.

Måndag: Precis som alltid började veckan segt med skola. Hade historiaprov som faktiskt gick väldigt bra och var för första gången på länge aktiv i XC och sprang allt/ gjorde alla övningar som förväntatdes av mig. Visst gjorde det fortfarande ont pga. min benhinneinflammation men tror det har blivit lite bättre i alla fall. Efter skolan hade jag för första gången på länge inte några läxor så läste, såg på VÄNNER (till min värdpappas stora sorg, hur kan han inte gilla den serien???). Åkte även och köpte födelsedagspresent tll min värdmamma och godis till Halloween.
 
Tisdag: Efter en så vitt jag minns vanlig dag i skolan (sjukt att jag kommit till det stadiet där jag kan säga det!) åkte jag hem och vilade och njöt av ännu en dag utan läxor (okej har läxor men gör klart dem på lektionerna så behöver inte göra nåt hemma). Städade mitt rum och omorganiserade saker (för det är ju typ mitt sätt att ha kul lol) och runt 7-tiden begav vi oss sedan iväg mot Rocktown för ännu en kväll med klättring tillsammans med flickscouterna. Kul kul! Kom hem igen vid 9 helt utmattad, så blev duschen och sen direkt i säng. Tror det var mitt rekord för att somna tidigt här faktiskt haha.
 
Onsdag: Denna skoldagen var sååå onödig! Började dagen med att måla på psykologin vilket tog ca 5 minuter eftersom vi bara skulle hälla lite färg på ett papper och vika ihop det, och sen gjorde jag inget. På historian fick vi spendera lektionen me
 
d att rätta våra prov för att få poäng tillbaka på de frågor vi missat, men eftersom jag redan hade A satt jag bara där och stirra. I environmental science gjorde vi vocabulary men blev klar med det på tisdagen så gjorde inget där heller. På XC lämnade vi in våra uniformer eftersom tävlingssäsongen är slut (jättetråkigt men kommer ändå fortsätta springa tills jul!) och det var bara de som glömt den hemma som behövde springa så satt bara och pratade. Hade allvarligt bara lektioner 3/7 möjliga timmar, wtf? Inte för att jag klagar är värsta najs att snacka med folk istället för att jobba men ändå, känns onormalt.
 
Måste också nämna min engelskalektion där vi faktiskt jobbade, eller rättare sagt skrev prov. Om det nu räknas. Hela klassen gjorde omprov om en pjäs vi har läst, och herregud vad fusk det är. Det är exakt samma prov, man får ha anteckningar och är värt lika mycket som det förra. Inte för att jag gjorde bättre ifrån mig lol, fattar fortfarande inget, men seriöst? Amerika...

Annat jag kan säga om skolan denna dag var att alla Sophmores hade nåt slags prov vilket totalt saboterade alla scheman så fick byta salar osv. Många luncher ändrades också så vårt bord var full med folk jag onte kände haha. Men var okej ändå! Och just det, som jag kanske har berättat innan så håller olika klubbar på och säljer saker hela tiden och igår var det några som sålde godis och läsk för en dollar styck. Man kan ju bara inte låta bli då ju...
 
Det här med inga läxor höll i sig och på kvällen följde jag därför med Courtney och hennes syster Marissa (som båda två är i XC) till deras kyrka för en Halloween/Höstfest. Lexi som sitter vid mitt lunchbord och ett par andra tjejer var också med och vi hade jättekul. Var först en gudstjänst (som helt ärligt inte räknas som gudstjänst då den bara bestod av en rolig predikan, godisregn och utlottning av priser) och efteråt gick vi ut på en parkering där de hade glass, chicken&waffles och "vad det nu heter" där man får slå sönder en bil. Många var även utklädda och även om jag inte direkt hade någon kostym gjorde jag mitt bästa för att få en lite western-look. Hur som helst så var det en riktigt lyckad kväll! (Och just det, OKC Thunders hade sin första match och vi vann!)

Torsdag: Idag är det Halloween! Eleverna fick inte klä ut sig i skolan men lärarna hade en tävling för bästa kostym så var jättekul att se haha! Mrs. Wylie var t.ex. en häxa och Mr. Stone klädde ut sig till Si från Duck Dynasty vilket gjorde det otroligt svårt att ta dem seriöst haha. Förutom det var väl själva skoldagen ganska normal faktiskt. Nu har jag precis kommit hem från skolan och ikväll är planen att fira min värdmammas födelsedag eftersom hon ju fyllt år. (Grattis!) Bra timing på halloween, jag vet, men aja. Får hoppas det kommer några barn och ringer på dörren så jag får ge dem godis i alla fal!


Psych.

 Jag och Maria på historian.

 Mmmmm

 Jag, Lexi och Courtney

 Lexi, Marissa, jag och Courtney

 utanför kyrkan

 Chicken & Waffles. Bokstavligen.

 Jag, Tiffany och Marissa 

Hehe

 Fick testa att göra anteckningar på en iPad på historian idag, och hoppas verkligen inte vi måste göra det varje gång. Usch.


//Lollo


Kommentarer
Pappa

Och du tror att du ska få övningsköra med min bil när du kommer hem efter att jag sett hur du behandlar bilar?

2013-11-02 @ 07:21:22


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback