Boomer Sooner!

Idag har jag varit på min första RIKTIGA football-game! Här i Oklahoma har man inget riktigt elitlag vad jag vet men däremot tar man college-football väldigt seriöst. De ha två olika lag som är riktigt stora, OU och OSU, och rivaliteten mellan dem är stor. Tänk er typ HV71 mot LHC i hockey och gångra det sedan med 20 - välkommen till Oklahoma City.
 
Min värdfamilj är inte jätteintresserade av football egentligen så skulle inte vilja påstå att vi står på någon av sidorna, men eftersom min värdmamma fick biljetter till en OU-match (mot Tulsa) idag via jobbet så fick jag klä ut mig till en riktig supporter i rött och vitt! Var en jättehäftig upplevelse och är så himla glad att jag fick chansen att gå!
 
Tog en hel del bilder så here you go:

Här är stadion utefrån!
 
 Innan matchen gick vi till en annan byggnad för att äta mat. Det var massa olika restauranger som hade bord uppradade längs väggarna och så fick man ta vad man ville som en buffe. Fanns allt från pasta, kyckling och hamburgare till brownies, fruktsallad och bullar. Var bara liiiite mätt efteråt haha.
 
 På vägen till arenan stötte vi på deras maskot!
 
ALLA hade verkligen OU tröjor på sig var helt sjukt haha. Här ser ni också en skymt på några cheerleaders.
 
 Let the game begin! Fattade till och med lite av reglerna den här gången lol.
 
Jag i pausen!
 
Varje gång vi fick poäng åkte en sådan här ut på planen med riktiga hästar. Ska typ symbolisera "sooners" som tog landet föst (Läs på om Oklahomas historia, orkar inte förklara haha).

Min biljett och läsken! Vill även påpeka att jag drack typ två flaskor vatten också mamma, och jag behövde läsk med is för det var varmt okej? Jag är inte bara onyttig även om det kanske verkar så...
 
Vet inte om ni ser men den lilla blåa pricken i härnet till vänster är Tulsa-supportrarna. Just outnumbered by a few lol.
 
Jag och min värdmamma!
 
Inte jättebra bild men ville bara visa att innan kick-off varje gång höll alla upp ett finger och skrek "O" ände tills bollen sparkades iväg. Då gick en kanon/pistolskott igång och alla skrek "U" istället. Jättemaffigt! Vi gjorde också handrörelser som stavade till OU.

Efter matchen. Som sagt, alla stöttar verkligen sitt lag gällande klädsel haha.
 
Filmade också en del så ska se till att lägga upp det snart! (precis som med alla djungelvrål-filmer och klippen från NY...) I alla fall så vann vi matchen med 51-20 vilket såklart var jättekul på hemmaplan. Och vet ni hur många som var i publiken? 84 000. Mer än Tranås gånger fyra! Så himla coolt.
 
Nu ska jag strax dra iväg med några vänner och har ingen aning om vad vi ska hitta på - I'll keep you posted.
 
//Lollo
 
 


Kommentarer
Anonym

Vet du hur spelet fungerar nu då

2013-09-15 @ 19:11:52


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback