Frågor och Svar

Anonym:
Vad kostar det att göra "resan" som du gör nu? Asså, är det mer än 100 000? :) 
Kram

Hej och tack för kommentaren! Själva avgiften till Explorous är ca 80 000 kronor men sen tillkommer ju även saker som försäkringar, sprutor, fickpengar och så vidare så totalt skulle jag räkna med att året kostar ca 125 000 kronor. Mycket pengar men förhoppningsvis är det värt det!
 
Mormor och morfar:
Hej älskling. Undrar om du städar ditt rum och badrummet själv? Hjälper du till med annat j hushållet? "syskongnabbas" ni dina "värdsyskon" och du? Kram.

Först av allt vill jag säga att jag saknar er jättemycket! När det kommer till frågorna så städar jag mitt rum själv, dammsuger ett av vardagsrummen, tar hand om disken två dagar i veckan och matar hunden varje kväll (om jag kommer igår det host..). Jag hjälper även till med maten lite då och då. Städar däremot inte badrummen och så lika mycket som jag gjorde hemma haha. Och nej, än så länge har jag inte bråkat något med mina värdsyskon även om vi såklart skojar med varandra då och då.
 
Anonym:
Vet du hur spelet fungerar nu då

Det här gällde football efter att jag var på matchen förra helgen och nej, jag vet inte hur det fungerar haha. Visst hänger jag med lite bättre och förstår i alla fall lite, själva poängen liksom, men kan inga regler eller nåt. Tack för kommentaren!
 
Anna:
Jag ska till USA nästa år och har precis fått min amerikanska oraganisation cetusa. Visst har du den också? Hur är den och har den några resor under året? Superbra blogg!! :D

Hej Anna och vad kul att du också ska till USA! Tror du kommer få ett fantastiskt år! Ja, jag åker med CETUSA och du har rätt i att de ordnar resor under året. Fick faktiskt ett mejl för ett par dagar sen om just detta. Om jag inte minns fel hade de sex olika resor man kunde välja mellan under året och allihop verkar jättekul. De var:

1. Kalifornien (San Fransisco, Los Angeles)
2. Västkusten (SF, LA, Yosemite National Park, Las Vegas, Phoenix)
3. New York
4. New York, Washington D.C., Philadelphia
5. Östkusten (Niagarafallen, NY, Washington DC, Philly, Orlando)
6. Hawaii

Har fortfarande inte bestämt mig för om jag ska åka på någon resa eller inte eftersom det ju kostar extra och jag kanske hellre hittar på något med värdfamiljen, men om jag skulle göra det vill jag nog helst till Hawaii - hade varit så himla coolt! Tack för kommetaren, frågan och komplimamgen :)
 
Som sagt - tack för alla kommentarer! Betyder mer än ni anar så fortsätt gärna kommentera!
 

//Lollo


Kommentarer
Anonym

Ofta dina föräldrar har råd att betala en resa för 125 000 kr enbart till dig. Har ni typ massa pengar..? Det skulle vi aldrig ha råd med :/

2013-09-22 @ 19:04:47


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback