Mer Q&A

Anonym:
Ofta dina föräldrar har råd att betala en resa för 125 000 kr enbart till dig. Har ni typ massa pengar..? Det skulle vi aldrig ha råd med :/

När det kommer till pengar är det ett ämne jag helst inte hade tagit upp i bloggen men eftersom det ju faktiskt är ett problem för många som vill åka iväg vill jag ändå nämna det nu. Min familj har inte "massa pengar", långt ifrån, men mina föräldrar har verkligen stöttat mig i det här och ändå lyckats betala i princip hela avgiften vilket jag är otroligt tacksam för. Visserligen var en del av de pengarna som gick till detta egenligen tänkta för min "eftergymnasie"-tid och resten planerar jag att betala tillbaka så småningom, men ändå. Är mycket väl medveten om att alla inte ens har den möjligheten så tack för det mamma och pappa!♥ 

Samtidigt så vet jag utbytesstudenter som sparat ihop till hela avgiften själv utan någon hjälp från sina föräldrar så jag skulle inte ge upp bara för att du inte har råd just nu. Extra-jobb och stipendier kan man komma långt med och även om det verkar som mycket pengar får man se det som en typ av investering; man lär sig massa och det ser bra ut på ett CV i framtiden. Och om inget av detta nu skulle funka för dig kan man faktiskt tävla om ett gratis utbytesår med Explorius också. Chansen att vinna är kanske inte jättestor men skulle ju vara ganska awesome! 

Amanda:
Hej jag undrar bara hur det går mer kosten? 
Jag ska själv åka nästa år (tror jag :P) och jag är rädd för att gå upp för mycket samtidigt som jag inte vill tacka nej till för mycket mat heller. Det är ju ändå e del av upplevelsen. Men går det att välja nyttigare mat till exempel i skolan och när du är ute på restaurang med kompisar eller värdfamiljen? Sen undrar jag också vad du äter till frukost? Är det typ pannkakor hela tiden eller kan du äta typ vanlig svensk frukost som bröd och yoghurt? 
Tack på förhand! Din blogg är den bästa utbytesbloggen det här året helt klart. Jag tittar in varje dag för att se om du har uppdaterat haha :P 

Hej Amanda och tack för kommentaren! Först av allt vill jag säga tack så jättejättemycket för komplimangen! Lägger ner väldigt mycket tid på bloggen (även om jag kanske inte gjort det den senaste veckan oops - skärpning) och tror inte du fattar hur glad jag blev. Verkligen jättegulligt sagt. Och ja,tycker definitivt du ska åka nästa år!

Om jag ska svara på din fråga om kosten går det väl sådär - mest på grund av min låga självdiciplin. Finns så mycket god mat här så även om jag tänker att jag ska vara nyttig slutar det med att jag sitter där, illamående, efter att ha ätit typ 5 donuts... Nu hade jag visserligen samma problem i Sverige med så kanske är fel person att fråga men aja haha. 

Nej men visst finns det nyttig mat med! Min värdsyster äter t.ex. mycket nyttigare än mig när vi är på restaranger och även om skolan inte har speciellt bra mat kan du ju alltid ta med dig hemifrån. När det gäller frukost går det att äta både yogurt, flingoor och gröt (mackorna är dock inte som svenska) så du behöver inte oroa dig där heller. Samtidigt är ju det här med mat, som du säger, en del av upplevelsen så jag skulle ändå räkna med att gå upp lite i vikt. Sad but true...
 
Sandra:
HejHej!;) Tycker att det skulle vara jätte kul om du någon gång gjorde en videoblogg tillsammans med någon från USA!(t.ex. någon i din värdfamilj eller en kompis) Bara ett litet förslag sådär.. :D Krya!

Hej Sandra och tack för kommentaren! Det kan jag absolut göra, tror t.ex. min värdsyster skulle tycka det var väldigt kul. Har även tänk göra en video liknande den om djungelvrål där jag försöker få amerikanare att prata svenska vilket ska bli väldigt kul - de är inte så bra på det haha.
 
SOM SAGT SÅ UPPSKATTAS ALLA FRÅGOR OCH HÄLSNINGAR OCH DYLIKT SÅ FORTSÄTT GÄRNA KOMMENTERA!.D

//Lollo


Kommentarer
Mormor & morfar

Hej, Det är så roligt att läsa bloggen och vi tyckte så synd om dig när du var "nere" och hade hemlängtan. Ville bara säga att idag är det 17 år sedan du och Edwin döptes Puss och kram från mormor och morfar.

2013-09-29 @ 10:47:47
:)

Hej! Nu har jag läst igenom nästan hela din blogg och jag är jätteglad att jag hittade den! Jag har fått många svar på mina frågor bara genom att läsa:)Jag är jätteimponerad av dig för du verkar ha fått många vänner och anpassad dig bra! Jag ska förhoppningsvis åka som utbytesstudent nästa år och jag undrar lite om organisationen explorius som jag funderar på att åka med:)Jag har läst att många har blivit missnöjda när de har åkt med dem, men du verkar vara nöjd? Känner du fler som har åkt med explorius och är dom nöjda isf?:)

2013-11-11 @ 21:59:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback