Q&A

Här kommer svar på frågorna jag fått senaste veckan! Och om jag missat nån kommentar eller inte svarade tillräckligt bra så är det bara att säga till haha.

Anonym:
Hur långt springer ni på XC-träningarna?
Det är lite olika beroende vad vi gör (tidtagning, intervaller, öva på att spurta osv.) men oftast ligger det på 1-3 miles. När vi tävlar är det dock alltid 2 miles (3,2 km) terränglöpning. Egentligen är det inte så långt, men som sagt är det väldigt varmt här och springer man nästan varje dag i veckan blir det rätt så jobbigt ändå haha.


Anonym:
kan du göra ett inlägg om din värdfamilj?
Har redan skrivit en del om min värdfamilj (kolla under kategorin "Om min placering") så tyckte det räcker att svara så här, hoppas det är okej! Den består i alla fall av mamma Sheri, pappa Billy, syskonen John (17 år) och Katie (14 år) samt hunden Stewart. Både John och Katie går på min skola och har en lektion med vardera. Ehm, vad mer ska jag säga? De (och nu jag haha) bor i ett hus i Oklahoma City, gillar basketlaget OKC Thunders, har släktingar i bl.a.Texas och är helt enkelt underbara! . Är det något specifikt ni vill veta om dem får ni gärna fråga men är i alla fall supernöjd med min placering och trivs jättebra med dem!


My:
Hejsan vännen! Hoppas återigen att du har det toppen i USA!! ❤ Tänkte passa på att ställa lite frågor! 
1. Hur ser moder ut där? X) 
2. Är många religiösa? 
3. Ser skolan ut som i " high school musical" när det gäller gruppindelning osv? 
4. Varför all denna AC? 
5. Vilka böcker är mest populära nu? ;) 

Hej älskade My och tack för alla frågor! Kul att nån av er där hemma kommenterade i alla fall haha! Svaren då:

1. Tänker anta att du menar modet som i kläder, och ärligt talat vet jag inte vad jag ska svara. Är väldigt blandat om man säger så, och folk har på sig lite vad som helst haha. Antar att dress coden förstör en del av stilen eftersom man inte kan ha linnen, genomskinligt, saker med hål i osv. men mitt generella intryck är att folk klär sig slappare här än hemma. Är inte ovanligt att man går till skolan i en vanlig t-shirt som gör reklam för skolan, ett basketlag, ett event eller liknande. Den får gärna var lite för stor med. Men som sagt, väldigt varierande. Och man har ryggsäckar istället för skinnhandväskor som många ju har hemma!
 
2, Asså, man märker det ju inte jättemycket i skolan men ja det skulle jag nog vilja säga. Lärarna nämner Gud då och då liksom många elever och det verkar som ganska många går till kyrkan. Min värdfamilj försöker t.ex. gå till kyrkan varje söndag (även om vi bara varit där en gång hittills). Men jag vet faktiskt inte riktigt; eftersom jag inte är jättetroende själv försöker jag liksom undvika att ta upp det.
 
3. Visst finns det gruppindelningar när det gäller matbord och så, men kanske inte lika uppenbara som i HSM och Mean Girls haha. Skulle nog säga att det är mer som i Sverige.
 
4. För att det är så varmt ute och de tror att vi ska överhettas i skolan så därför har de på den jättemycket vilket leder till att vi fryser isället...
 
5. Jag antar att du menar detta som en personlig fråga tll min nördiga sida och inte vad amerikanarna tycker haha. Helt ärligt vet jag inte eftersom jag inte hunnit läsa så mycket bokbloggar på sistonde, men just nu håller jag i alla fall på att läsa "The maze runner" av James Dashner och "The moon and more" av Sarah Dessen så du kan ju alltid kolla upp dem. Annars skulle jag nog vilja att du läser "Rubinröd"-serien (fråga Miranda) eftersom sista boken kom ut nyligen och jag vill läsa det så himla mycket. Och just det, glöm inte att "Alliegient" kommer ut om nån månad! *Fangirl mode* !!!!!!!!!!!!

 
Amanda:
Hej jag älskar din blogg måste jag bara säga! Sen undrar jag också varför du valde explorius? Jag funderar nämligen på att bli utbytesstudent men jag håller på att försöka välja mellan explorius och sts. Hur tänkte du? Och hur har explorius varit än så länge? Lycka till detta året! Kram från Amanda

Hej jag undrar bara hur explorius har varit än så länge och varför du valde att åka med dem? Sen undrar jag också hur långt man kan springa som längst som tjej på xc? 
Tack på förhand!

Jag tänker utgå från att båda ovanstående frågor kom från samma person och börja med att säga förlåt för att jag inte svarade tidigare! Sen vill jag också tacka för komplimangen om bloggen; det betyder verkligen jättemycket!  Till frågorna: Det längsta jag springer på tävlingar i XC är som sagt 2 miles, även om vi springer lite längre på vissa träningar. Men tror dock det beror lite på var i USA man bor också. Här i Oklahoma är det ju t.ex. väldigt varmt i början av säsongen så kanske är kortare därför? Jag vet inte haha. 

Och när det gäller Explorius så skrev jag ett lite längre inlägg om det HÄR, men kan ju säga att jag är jag hyfsat nöjd hittills. Visst det har inte varit perfekta men inte så dåliga att jag inte skulle rekommendera dig att åka med dem heller så det är helt upp till dig och vad du känner. Oavsett vilken organisation du åker med tror jag du kommer få ett jättebra år så lycka till! Och hoppas du är nöjd med svaren:)

(Sista bilden är btw. på mitt student ID som jag fick idag! Och de två första är XC och värdfamiljen om ni inte listade ut det haha...)

//Lollo


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback