En fråga och ett svar

Hej på er! Tänkte börja med att svara på en fråga jag fått från en tjeje som heter Hanna:
 
Hej Lovisa! Jag har undrat över en sak ett tag, kallar alla barn och ungdomar andra vuxna för "mrs. och mr."? Alltså ex. om du är hemma hos en kompis, säger du då mrs till mamman? 
ps. älskar verkligen din blogg! fortsätt uppdatera :)

Det beror på vem det är och vilken slags relation man har, men generellt sätt ja. Man kallar ju lärare det och är man i affären säger man ofta sir/ma'm. Hemma hos kompisar är det också ganska vanligt, men sen finns det ju dem som säger ber än kalla dem deras förnamn. Min JV coach som är pappa till den vanliga coachen ber oss alltid kalla honom för George istället för Mr. Kurey t.ex. Allt detta är ju väldigt ovant för mig fortfarande så ersonligen brukar jag faktiskt bara försöka udvika att använda namn i konversationer, för då slipper jag ju säga fel haha.
 
Tack för komplimangen btw! Försöker uppdatera så mycket som möjligt. Kommer snart ett inlägg och the State Capitol där jag var igår och fler bilder från prom, men väntar bara på att får tag i alla bilder först. Så länge får ni tre bilder från veckan:
 
1. Badrums-selfie fårn i tisdags när jag ville ha en paus under matte-lektionen lol. 2. Från i onsdags (igår) när jag gick ut på bakgården och solade. Min värdsyster tyckte jag var extremt konstig haha, men det var ju typ 25-30 grader så var ju bara tvungen lol. 3. dag på lunchen sålde de snowcones och det var himla gott! Jag och Nava köpte varsin och fick sådana där blomhalsband på köpet haha.
 
//Lollo


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback