Sen sist

Hej på er! 
 
Tänkte det var dags för lite ordentlig uppdatering om vad som har hänt senaste dagarna så här kommer väl det. Sist jag skrev något om vad jag höll på med var nog i torsdags tror jag så fredag då då. Började som en ganska vanlig skoldag om jag inte minns helt fel, men istället för att ha en lång fotbollsträning sista lektionen fick jag dra hem när skolan slutade vilket var skönt. Hann dock bara äta och se en stund på TV för runt 6.30 var det dags att dra tillbaka till skolan. Var nämligen så att PCN anordnade en forbollsturnering tors-lör och även om vi i JV inte var med och spelade var vi tvugna att hjälpa till. För mig innebar det att vara bolkalle under en match mellan två av flicklagen och ärligt talat sög det. Var tvungen att vara där i två timmar, det var kallt, jag var ensam och jag hade ingen aning om vilka lagen vad. På en fredagskväll. Man kan väl säga att det var skönt att komma hem till värmen sen igen haha!
 
Var tidig till mitt skift så stötte på Maria där!

 hEY
 
 Detta var ganska coolt även om bilden sög : USA, Oklahoma & PCN flagga!
 
 Detta var precis i början av matchen - innan det blev mörkt och kallt.
På fredagen och lördagen gjorde jag ärligt inte speciellt mycket. Var liksom en chillhelg då mina värdföräldrar höll på att hjälpa en tjej med sitt girl scout gold award. Såg på film/TV-serier, gjorde klart videon om NY, skypa med Gustaf osv. Höjdpunkten på lördagen var när vi åkte för att äta kvällsmat på the Red Lobster (yummy) och det roligaste som hände på söndagen var när min värdpappa skjutsa mig till biblioteket (#nerd). 
 
På the Red Lobster - de var trötta haha
 
Igår hände det två riktigt roliga saker. En av dem vet ni ju redan om, att vi fick våra Cap & Gowns i skolan! Så sjukt häftigt, kände mig himla Amerikanskt när jag hade det på mig. Det andra är att jag köpte min Prom-dress! Efter fotbollen när jag duschat och ätit körde min vmamma mig och Oceane till Penn Square där vi gick omkring på Dillards och letade och provade olika klänningar ett tag. Vi mötte även upp Anna och Maria där och slutade alltså med att jag köpte en klänning! Tänker inte visa hur min klänning ser ut men nedan är några jag provade.
 
 
Okej så till sist idag då. Var en rätt så vanlig skoldag för att vara Oklahoma (vet inte om ni skulle kalla dans och film på lektionerna samt prov där man får använda sina anteckningar normala men aja) och på eftermiddagen sen åkte vi iväg till Edmond för en fotbollsmatch. Gick sådär men vi lyckades ändå vinna med 1-0 så var väl bra. Undefeated so far! (knock on wood). Egentligen måste man stanna till Varsity spelat innan man får åka hem men min vmamma kom och hämtade mig efter matchen och så åkte vi till en sömmerska och lämnade in min klänning. Är så att även om jag gillar mn klänning så är den lite för lång (short girl problems) så vi hittade någon som kunde fixa det tills på lördag.
 
Vet inte om jag visat detta innan men är iaf våra game days shirts som vi hade på oss i skolan idag för att tagga till matchen. På framsidan så är det en tass i ena hörnet där det står panthers.
 
 O efter vår match. Har btw. officiellt övergått till vår här borta nu, eller sommar sm vi skulle kalla detta väder hemma.
 
//Lollo
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback