Första veckan - check!

Hej hej!

Nu har jag gått min första hela veckan av tvåan och wow, så himla mycket intryck. För det första så trivs jag väldigt bra. Älskar friheten man har på gymnasiet i Sverige jämfört med USA och man märker verkligen att de behandlar oss mer som vuxna här. Stämningen är helt annorlunda, så öppet på nåt sätt med mycket fönster och inte alls lika trångt när alla inte slutar öektionen exakt samtidigt haha.

Trivs himla bra med den nya klassen med. Kände egentligen inte någon av dem innan men eftersom det är ganska ogrupperat känns det som jag kommit in ganska snabbt. Skönt, då det ju faltiskt ändå är lite jobbigt att behöva börja med nya människor för tredje året i rad.

En annan grej jag märkt är skillnaden på plugg mellan USA och Sverige, något man nästan glömt bort när man väl vant sig vid det Amerikanska livet. Visserligen så kan det bero på att jag lugger efter massa i både kemi och fysik (pga olika lärare och kursplaner) men har redan pluggat mer denna vecka än vad jag gjorde på en månad där haha. 

Nu ska jag plugga lite till och sen bär det av till mormor och morfar för kräftskiva :)


//Lollo



Kommentarer
Julia

Hej Lovisa! Jag har bott hos min vfamilj i en vecka nu och jag har haft hemlängtan varje dag! Börjar gråta hela tiden, nästan i skolan också. Vet att man ska prata med sin vfamilj om det men jag känner mig inte tillräckligt bekväm med dem och jag har inte fått någon nära kompis än heller. Ibland känns det jättebra att vara här men oftast vill jag bara åka hem igen. Vad ska jag göra?? Kram <3

2014-09-06 @ 00:54:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback