Det amerikanska modet

Hej på er!
 
En sak som jag pratat en del om med mina svenska vänner via skype och så är modet här och hur annorlunda det är. Insåg att jag kanske inte pratat jättemycket om det och tänkte att det kanske var dags för det!

När man tänker USA och mode så tänker många nog på New York, och det stämmer väl att de rent generellt sätt är ganska bra på att följa/sätta trender där. Gossip Girl etc. etc. Men när det gäller resten av USA så ligger de ärligt talat rätt efter och stilen är kanske inte på topp direkt. Inte så att jag skulle vilja säga att det är fult personligen,  men det kan nog också bero på att jag bott här i ett halvår och blivit lite hjärntvättad. Har för mig att min åsikt var annorlunda när jag först kom hit haha.
 
Grejen som sticker ut mest här är väl att man tar bekvämlighet före snygghet. Man klär inte upp sig i skjortor och fancy toppar i skolan utan istället räcker det med en t-shirt. Så funkar det ju inte riktigt i Sverige då man hela tiden måste passa in och ha de rätta kläderna. Här kör man på en mer slapp stil. Nedan är lite bilder på vanliga kläder man ofta ser att folk har på sig. När det är varmt är det framför allt nr 2 som gäller; Nike-shorts med en stor T-shirt (gärna en skoltröja eller deras basketlag OKC Thunder). Är det lite kallare ute så är vanligast med 4:an; leggins (istället för byxor) och en stor vanlig tröja (även här är PCN tröjor poulära som min från Homecoming). Har man inte det funkar det med en munktröja och mjukisar (1) eller en stickad tröja (3) också. 
 
Jag måste väl erkänna att det inte är de mest modeinriktade kläderna man kan ha men måste ändå säga att jag gillar stilen här. Är så mycket bekvämare än hemma och längtar inte direkt till att komma hem och tvinga på mig massa obekväma (om än söta) kläder igen. Det blir inte heller att man dömmer varandra lika mycket bara för att man inte har märkeskläder osv. vilket jag tycker är bra. Får väl njuta så länge jag kan!


//Lollo
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback