Super Bowl

Hej på er!
 
Klockan är just nu 8.15 här borta och jag är så trött så jag kunde somna direkt (var uppe till 3 igår natt för att skriva klart en uppsats i engelskan hehe) men tänkte ändå det var dags för lite uppdatering så får väl hålla mig vaken ett tag till. 
 
Den här helgen har varit både bra och dålig. Började med ännu en seg fredagskväll som ni kanske märkte på förra inlägget. Lät väl kanske lite mer deprimerat än vad jag tänkt - jag är faktiskt väldigt glad för att vara här. Lördagens höjdpunkter var sen Melodifestivalen, Starbucks, skype med familjen och lite shopping efter nya skor och träningskläder (hittade asfina och bra löparskor, äntligen!). Innehöll även lite drama då jag vaknade på morgonen och inte kunde hitta min amerikanska telefon, vilken till slut visade sig vara på Tjmax haha. 
 
Igår var det Super Bowl Sunday så efter en "duktig" morgon då jag städade och gjorde läxor begav jag mig mot min kompis Rachels hus. För er som inte vet vad the Super Bowl är så är det årets största football-game där de bästa lagen (i år var det Denver & Seattle) möter varandra. I halvlek är det musik och reklamerna som går är välrdskända för att vara bra och dyra. En amerikansk tradition helt enkelt!
 
Så hur vad det nu då? Nja, kan väl inte säga att det var jättekul asså. Nu har jag visserligen hört att det var en ovanligt dåligt år overall, då the Seahawks totalt krossade the Broncos och reklamerna sög, men ändå. Inte riktigt min grej. Kollade till halvlek för att se Bruno Mars sjunga, vilket btw var riktigt bra, men efter det så gav jag upp. Istället hängde jag med Rachel och hennes familj (de hade massa släktingar över så var en del folk) och vi hade jättekul ändå! Är himla glad att hon bjöd över mig.
 
Om vi ska prata om idag så har det väl varit en ganska jobbig dag. Var som sagt uppe ovanligt sent igår och det, plus att jag försov mig och tvingades spriga ute i snön (det har snöat btw) hjälpte kanske inte mitt humör. Kvällen har ändå vart bra. Vi åt min favoritmat till kvällsmat och efter en varm dusch har jag nu legat i min gosiga säng och sett på ph. Förhoppningsvis får vi inställd skola imorgon med så kan nog bli bra det här!.
 
Da pictures:

Strawberries&Cream Frappe
 
 It's girl scout cookies season!
 
The Superbowl Night
 










Environmentaö Science = fav class

 


Var himla glad att jag kunde låna långbyxor av Cassie asså...
 
Btw kan jag ju nämna att klockan nu är 9 vilket innebär att det inlägget tog 45 min att skriva... Tar upp mer tid ön man tror!

//Lollo
 


Kommentarer
Anonym

Vet du om man får hoppa fallskärm när man är utbytesstudent? Vet att man inte ska riskera sitt liv under året men kan man hoppa, om man skriver under något eller så? Kram!

2014-02-06 @ 11:43:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback