Dallas

Hej på er!
 
Denna helgen spenderade jag i Dallas, TX som ligger ungefär tre timmar från Oklahoma City. Det var två fullspäckade dagar med värdfamiljen så har mycket att berätta!
 
Vi lämnade Oklahoma lördag morgon efter frukost på Panera (helt klart mitt favvoställe gällande mat här, deras wild berry smoothie är gudomlig♥) och ett obligatorskt stopp vid Texas-skylten kom vi sedan fram till Dallas och vår första anhalt: JFK-museet. För er som inte vet så var John F. Kennedy alltså en av USA:s Presidenter men blev skjuten under ett offentligt besök i Dallas. Museét handlade om hans liv, vad han gjort som president och självklart mordet. Det ligger t.o..m i samma byggnad som man tror gärningsmannen befann sig i när man sköt! Jättehemskt men en väldigt intressant upplevelse att befinna sig där - speciellt eftersom jag skrev en artikel om detta i min engelskaklass förra året!
 
Första gången jag var där i dagsljus haha!

 Vet inte om man kan se men det viita krysset på gatan representerar var han var när han blev träffad (fanns två) och byggnaden längst till vänster är alltså museet och var han stod när han sköt. (6 våningen)
 
När vi var klara där åkte vi vidare till Forth Worth som är en annan stad som i princip sitter ihop med Dallas. Där besökte vi the Stockyards som är typ som ett western område där man bytte cattle (kor) förut. Var fortfarande lite åt det hållet och väldigt Texas-isch. Mycket kul! Vi åt även lunch där vilket kanske inte var jättesmart eftersom vi direkt efter det åkte tillbaka till Dallas för att gå på Midieval Times. Jag vet inte riktigt hur man ska förklara det men är typ som en medeltidsinspererad restaurang/show där man äter och och ser på en pjäs samtidigt. Ärt främst för småbarn och födelsedagar men eftersom hela min värdfamilj (inklusive mig) är lite barnslia av oss hade vi jättekul ändå!
 
Huvudgatan i området eller vad man ska säga

 Inne på restaurangen, var värsta gulliga stället

 Restaurangen igen

 Älskar när min värdpappa tar selfies med mig, speciellt duckface ones haha

 varning!

 En annan del av the stockyards


Jag och min fina värdmamma!

 Cowboyz!
Medieval times!

 I väntan på att komma in...

 Vi fick fina kronor!

 På våra platser

 Inga bestick här inte! 
 
 I början av showen!

 Alla medverkande, inklusive vår servetris!

 Man blev indelad i olika lag beroende på var man satt och vi hejade på den rödgula riddaren. Och gissa vad? VI VANN!!

Efter det drog vi oss tillbaka till vårt hotell (funny story, vi spenderade värsta lång tid på att försöka hitta dit så visade det sig att det låg vägg i vägg med restaurangen haha) och förutom för lite bad i poolen så gjorde vi inte så mycket mer. 
 
Efter en lång och välbehövlig sovmorgon drog vi sedan iväg till en Botanical Garden eller vad det heter och gick runt där ett tag. Var så himla fint och varmt (sommarkänslor herregud är det verklogen bara Januari?) och var verkligen jättemysigt även om jag fick lite hemlängtan. Efter det stannade vi även till på George W. Bush-museet i Dallas (vilket också var väldigt intressant, speciellt kopian av the Oval Office och allt om 9/11) innan vi drog hem igen.

Frukost våffla i form av Texas

 Liten "gamla-texas" utställning

 kände mig som en pionär eller vad de nu kallades lol

 Var himla fin i trädgården där

 No words

 Bush stället!

 En del av tvillingtornen</3
 
Mycket bra helg helt enkelt och är så himla glad att min värdfamilj tar med mig på sånt här!
 
//Lollo


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback