Happy 4th of July!

Hej på er!
 
Nu har vi lämnat Oklahoma igen och befinner oss i Missouri, vilket betyder att jag kan blogga själv igen! Kommer nog dröja lite tills jag bloggar om dagen dock eftersom det helt enkelt är för jobbigt. Tänkte istället prata lite om fredagen vilket ju var 4th of July - USA:s Nationaldag. Vi hade sett till att vara där just den dagen för att kunna fira det med värdfamiljen, en stor Amerikansk grej som de flesta utbytisar ju faktiskt missar.
 
En himla rolig dag blev det i alla fall. Började redan kvällen innan då Rachel som över (vilket hon i och för sig gjorde kvällen innan det med) och hon, jag och Kate målade våra naglar med USA-färger. På morgonen gjorde vi oss i ordning ännu mer med samma tema och efter att ha ätit fukost (munkar såklart) så åkte vi allihop (värdfamiljen, min familj, Rachel + aunt Debbie) iväg till Bethany (en annan del av OKC) för att se på en stor parad de har där varje år.
 
Även om det kanske var lite varmt för oss svenskar var det himla kul och det fanns allt från poliser och gamla bilar till politiker och girl scouts. Många slängde även ut godis och sprutade vatten vilket Gustaf gillade haha. När det var slut åkte vi tillbaka till huset och åt lunch (hamburgare + frukt + chips + bananpudding + brownies + massamer) och bara hängde. Vi tog även en promenad till parken som ligger i området, dit jag har gått med Stewart ett par gånger.
 
Framåt eftermiddagen följde jag med till mamma, pappa och Gustafs hotel i OKC för att kolla på det, sova middag och bada i poolen, innan vi återigen mötte upp med värdfamiljen för att ha picknick, spela fotboll och kolla på fyverkerier. Var massa folk där och de hade även en stor karnival med karuseller och grejer även om vi inte åkte på dem.
 
Jättebra dag helt enkelt, älskar USA och Oklahoma<3
 
 

Sheris gamla trupp, de ropade på henne när de såg henne. Så himla gulligt!


Billys företag hade en tävling där!
Ursäkta bilden på våra tår haha (sorry Anna) men var så kul för vi hade inte planerat något och så blev det ändå så här?
 




//Lollo


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback