Första veckan

Men hej på er igen! Nunvar det ett par dagar sen jag skrev senast har nästan haft lite abstinensbesvär; gillar ju att blogga ju.
 
Den senaste veckan har varit bra. I måndags var jag hemma ensam och packade upp, svarade på email och lite sånt vilket var skönt. Fick lite tid för mig själv att landa och så. Var även ute och sprang på kvällen med mamma och Gustaf och insåg att min kondition kanske hade kunnat vara lite bättre hehe... Måste fixa det.
 
Min fina Örsbäcken-skog
 
Tisdagen och onsdagen jobbade jag på mammas kontor vilket faktiskt inte var så illa som det kan låta. Gillar mycket av det jag gör, fick äta lunch hos mormor och morfar (grönsakssoppa och plättar!) och fick spendera mer tid med mamma. Kvällarna var också kul för på tisdagen blev det middag med hela orienteringsklubben som tack för alla event "vi" har varit funktionärer på i maj (kände att jag hjälpt till mycket och allt lol) och på onsdagen hade vi familjekväll och åt färskpotatis med skinka samt diskuterade USA resan som ju faktiskt bara är om några veckor!
 
Fick plättar av mormor med!
Torsdagen var jätteawesome för var på besök i skolan och hälsade på gamla klassen och alla kompisar. Kände mig jättevälkomnad och efter bara en lektion var det som om jag aldrig lämnat. Åhh vilken underbar grupp av människor, saknat både dem och Holaveden♥ Hade egentligen bara tänkt vara där de två första lektionerna men blev övertalad att stanna hela dagen haha. Till min stora förvåning kom Tula, som ju varit i Afrika på svenska skolan hela året, dit också så fick träffa henne med vilket såklart var skitroligt! Stötte även på min kompis Sanna vars klass jag ska gå i nästa år och börjar faktiskt bli riktigt taggad på det med. 
 
Efter skolan drog jag och fika med My, Anna och Miranda och sen hängde jag med Miranda innan vi alla plus Felicia körde ut till Ödeshög där vi skulle ha surpriseparty för Tula som just kommit hem också ju. Vi åt middag och hängde där ett tag innan vi drog hem igen (efter ett stop på Max i Mjölby för Lyxshakes såklart!)

Älskade Tula står till höger om mig med rött hår, kan inte fatta att både hon och jag varit borta så länge!
 
Igår, Fredag så var det ju nationaldagen vilket var najs. Inte för att vi firar det (vem gör det liksom haha, typical Swedes) men för att det även var min lillebrors namnsdag + mormor och morfars guldbröllop! De har varit gifta i 50 år, så det firade vi barn och barnbarn med en trerätters middag på restaurang. På kvällen kom sen mina tjejer över igen för en sleepover, precis som innan jag åkte, och vi hade jättemysigt.
 
Släkten samlad
Idag har också varit fullt upp då det varit min kusins student och imorn blir det iväg tidigt för orienteringsprint inne på Skara sommarland. Min favorittävling så himla glad att jag hann hem tid det, även om formen saknar totalt hehe.

Min äldsta kusin Henke!
 
Nu ska jag ta och sluta då det blev ett extremt långt inlägg, men nu vet ni ju iaf vad jag haft för mig första veckan hemma. Återkommer väl senare med lite mer uppdatering om USA.
 
//lollo


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback