Livet

Hej på er! 
 
Tänkte börja med att be om ursäkt för att uppdateringen inte varit på topp sista tiden. Jag vet inte varför, men så fort jag kom hem blev jag bara så himla trött på sociala medier. Kan ha lite att göra med att min mobil varken har pengar eller internet (ska köpa ny i USA så orkar inte fixa med det förrän då) , men också att jag börjar inse hur besatta ungdomar (eller iaf jag) är av Twitter, Instagram, Facebook, etc. Uppdaterar ju konstant annars, så har lite paus nu, även om jag fortfarande uppdaterar då och då såklart. Igår dog min mobil på etermiddagen och laddade den inte förrän i morse, vilket innebar att jag hade typ tusen meddelanden från mina kompisar som undrade om jag levde haha.
 
Inte för att det hade varit speciellt intressant att läsa vad jag haft för mig ändå kanske. I måndags jobbade jag hela dagen och samma idag. Igår var lite bättre för var hemma istället och städade och såg på film. Åkte även in till skolan igen för att prata med min studievägledare. Vi snacka om hur det var i USA, vilken klass jag ska gå i nästa år (NA13B på Holaveden blev det till slut), min individuella val till tvåan och trean samt hur det blir med de vanliga kurserna. Tror att jag skrivit det redan, men 97:orna som gått i ettan i år har haft två terminer kemi istället för en termin fysik och en kemi som jag hade förra året, så nu måste jag läsa in den kemin under sommaren samtidigt som jag förhoppningsvis slipper ha fysiken första terminen nästa år.
 
Pga detta gick jag iaf och pratade med min gamla kemilärare efter jag varit hos syon, så fick papper på vilka sidor jag skulle läsa och så bestämde vi att jag skulle plugga på allt över sommaren och sen tenta av del för del i början av hösten. Passar bra då jag inte kommer ha någon matte heller, då jag läste det i förväg innan jag åkte. (Jag avundas er som inte hade nåt strul med sånt här). Sen gick jag till skolbiblioteket och skaffade ett lånekort eftersom de tydligen börjat med det nu (var awkward för behövdes en bild så fick ta en i bibblan helt oförberedd när folk stirra på en), lånade kemiboken, och pratade med lite gamla klasskompisar innan jag for hem.
 
Är faktiskt riktigt taggad på att börja på gymnasiet och faktiskt lära mig nåt nu haha! Dock mindre taggad på att läsa kemi själv under sommaren...
 

(Förlåt för långt inlägg)
 
//Lollo
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback