Sverige vs. USA

Här kommer lite fler skillnader mellan Sverige och USA som jag tänkt på sista tiden. Tror inte jag bloggat om dem innan...
  • Veckan börjar på söndagen och inte på måndagen. (Jag vet, helt sjukt!)
  • Man skriver checkar till allt. Är verkligen som i filmer när man har en egen liten checkbok lol.
  • Snacks är viktigt. Äts jätteofta i flera olika situationer. Chips, crackers, granola bars osv.
  • Typen på bilar är helt annorlunda. Medan vi i Sverige har våra Volvos har typ hälften av alla här en truck eller jeep.
  • Man använder inte Spotify! Eller vissa gör det, men inte alls lika mycket som jag trodde. Istället använder man en liknande radio-app som kallas Pandora.
  • "Bless You". Hör detta minst 10 gånger per dag, varje gång nån nyser.
  • Det är större variation bland människor. Hemma känns det som att man alltid måste passa in och vara som alla andra men här har man mer sin egen stil och det är ju också större kulturell skillnad då det är folk från massa olika ursprung.
  • Man äter mycket på plasttallrikar och har plastmuggar för att slippa dricka.
 Smakprov från dagens temadag...
 

//Lollo



Kommentarer
Anonym

Hej! Är du ett fan av Demi Lovato? Då hade det varit jätte kul om du hade velat kolla in min blogg om henne här: http://demilovato.se/ där försöker jag uppdatera varje dag med massor av roligheter. Hoppas du vill kika in och kanske lämna en åsikt om vad du tycker om bloggen, inläggen etc. Ha en fortast underbar Fredag och ta hand om dig. Kramar!

2014-03-14 @ 17:57:53


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback