I have a feeling we're not in Kansas anymore...

Hej på er!

I helgen gjorde jag en av mina kortaste road trips hittills och drog till Kansas tillsammans med värdfamiljen minus John plus Kate's kompis. Vi åkte inte förrän lördag kväll så var hemma hela dagen och gjorde läxor, såg på film,solade och skypade. 

Resan till Kansas City (som btw ligger i både Kansas och Missouri så har varit i båda nu!) tog typ 5 timmar och eftersom vi åkte ganska sent kom vi fram runt ett på natten. Somnade direkt och efter att par timmar var det dags att vakna och direkt bege sig till ett ålderdomshem i närheten av vårt hotell.

Anledningen till att vi åkte dit över huvud taget var nämligen för att besöka en av mina släktingar: min morfars kusin Mildred. Hon är född här i USA men hennes pappa immigrerade till USA i början av 1900-talet så hon är delvis svensk. Hon har varit på besök i Sverige flera gånger och träffat både min morfar och mamma, men det var innan jag var född så var ju kul att vi kunde åka dit och hälsa på när jag var i närheten. Jättesnäll var hon och fick t.o.m ett armband av henne som present.

Vi stannade där i två timmar och pratade om allt möjligt, och sen drog vi vidare till den kända Union Station. Där åt vi mat och kollade på en kringresande utställning om Tuthankhamon (ascool!!!) innan vi åkte hem igen. 

Kort men lyckad resa alltså. Bilder:

Selfie in da car


Där hon bodde


Jag och Mildred!


I hennes lägenhet haha...


Union Station!

Inne på stationen

Den är riktigt gammal hehe

Till museumdelen: Kistor där mumien fanns!

:O

Där organen låg

Hans tron

De målade bilder av sina fiender på sona skor så de kunde trampa på dem hela dagen lol

För att hehe

Lunch!

Vi gick på en liten promenad utomhus innan vi gick till bilen. Full medelahavs sommar här nu om inte varmare.


Suddig bild men på vägen hem så åkte vi förbi ett område där en wildfire höll på att härja. Lukta massa rök och såg till och med elden. Har varit mycket på nyheterna om det idag och tydligen har folk till och med dött. Läskigt!

//Lollo


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback