Washington DC

Hej på er!

Ligger just nu i hotellsängen och tittar på The Office. Om lite mer än en timme är det dags att checka ut från hotellet, sen har vi ett möte om hemresan och sen är det bara att vänta tills det är dags att åka till flygplatsen. Mitt flyg går inte förrän vid 22.35 så är ju ett bra tag kvar. Åhh vill åka nuu...

Igår var vi och turistade runt i DC vilket var kul, även om det kanske var lite varmt och fuktigt för min smak. Började vid vita huset, drog vidare till Kapitolium och sen blev det massa memorials. Washington, WW2, Vietnam, Korea, Lincoln osv. Vi åkte även förbi massa andra saker som var kul att ha sett som Watergate, Pentagon och Smithsonian Museums.

På eftermiddagen så åkte vi till ett köpcentrum vilket kanske var sådär då jag inte har så mycket rum kvar i mina väskor men men. När vi kom tillbaka till hotellet senare så var vi så trötta att vi bara gick till en pizzeria och åt och sen hängde på hotellrummet resten av kvällen. 

The white house

Utanför Vita huset igen! Kände ingen innan jag kom hit som jag gjorde i NY men har hängt mest med dessa tjejer (Sverige, Norge och Finland) plus några till. Jättesnälla allihop!

Baksidan av Vita huset:)

The Capitol

WW2 memorial

Washington memorial

En stjärna för varje soldat som dog i WW2

Missin' Oklahoma

Vietnam memoial med alla namn

Lincoln memorial

Honest Abe!

Där MLK stod när han höll sitt tal

Kändes som Forrest Gump typ haha

Korean war memorial

Sweden! Eftersom vi sänt trupper för stt hjälpa till i kriget

Inne på TGIG visade de fotbollsmatchen mellan Sverige och Danmark lol

De hade en sån där sushi restaurang med ett rullband haha

Köpte en bodyspray från VS trots allt..

//Lollo


Kommentarer
Denise

Haha gud vad roligt, andra bilden och tjejen längst ut till höger som heter Frida, hennes och din blogg är det enda jag följt sedan ni åkte och så är ni på samma end year camp :D

Svar: Ja, Frida är jättesnäll delade rum med henne!
Lovisa

2014-05-29 @ 19:18:31


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback