Yearbook + svar

 Maria:
Hej Lovisa! Hittade din blogg av en slump för några veckor sen när jag googlade på Oklahoma eftersom jag planerar en roadtrip i södra USA nästa år. Fastnade helt och återkommer nu varje dag och läser. :) Jättekul att följa ditt liv i Oklahoma och du skriver så himla bra! Du verkar ha fått en riktigt härlig värdfamilj, framför allt verkar din värdmamma vara toppen tycker jag! :) 
Har du något tips på vad man ska göra när man är i Oklahoma kanske...? 
Lycka till sista tiden... och du, grattis på 18-årsdagen! :) 

Tack så mycket! Är så himla kul när folk uppskattar det jag skriver, blir lika glad varje gång! Och vad kul att du ska till USA! Finns himla mycket att se här. Oklahoma är kanske inte den mest spännande staten om man nu ska vara helt ärlig, men finns ändå en del att göra, speicellt här i OKC. Förutom alla klassiska saker som alla storstäder har (shopping etc.) så finns ju t.ex. Bricktown, som är ett jättemysigt område vi en flod med restauranger och sånt. Sen finns även sevärdheter som the bombing memorial (var en byggnad här som bombades för ett par år sen, största terroristattcaken mot USA innan 9/11) och museum som the Cowboy hall of fame. Sen går ju Route 66 genom här med. Hoppas du får en rolig och upplevelserik resa! Och tack igen!
 
Anna:
Jag jag fått cetusa som organisation och åker i höst. På papperna jag fick stod det att man måste åka hem en vecka efter graduation, kan man ändra det? Jag vill ju visa mina föräldrar hur allt ser ut och kunna säga hejdå till alla. Hur gör du, måste du åka hem efter en vecka? :)

Hej! Vad kul att du ska åka på utbytesår! Ja jag vet att det är jobbigt med datumen och så, hade själv samma tanke. Jag är nästan säker på att man kan förlänga, men problemet är ju att man har Year End Camp i slutet av året, så man kan ju inte stanna i samma stad. Det är inte heller tillåtet att stanna hos sin värdfamilj (som jag förstått det) och man måste själv betala för flygbiljetten hem. Vill man så kan man, om t.ex. ens familj kommer hit, men tror det är smidigast att åka hem rätt datum. Det ska iallafall jag göra. Sen kommer jag ju komma hit i sommar med min familj med, så kan ju visa dem allt då. Hoppas det löser sig för dig! 
 
Idag fick jag min yearbook också! Kommer inte visa alla bilder på mig för är asfult (de hade t.ex. en utbytessida men usch :S) men här är lite av hur det ser ut!
 









//Lollo
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback