En fråga

Anonym:
Hur känns det att gå med de som är ett år yngre? jag vill så gärna åka men fasar över att gå ett extra år och lär bli ännu mer skoltrött!
 
Självklart så känns det jobbigt på ett sätt. Inte för att jag inte gillar min nya klass - den är jättebra - utan för att jag saknar min gamla. Jag saknar mina gamla klasskamrater, att gå i skolan med mina bästisar, osv. Det är kanske inte så konstigt att det är jobbigt när man ser dem i skolan och vet att man inte tillhör längre, speciellt när de gå i trean och man sjölv har två år kvar. Vill också ta studenten ahhhhhhh.
 
Samtidigt så känner jag att det kom vissa postiva delar med det här också. T.ex. fick mitt skoltrötta jag en liten paus med den lätta amerikanska skolan (trots att jag ju såklart fick gå ett extra år...) och jag har ett extra år att fundera ut vad jag vill göra efter. Har ingen aning om vad jag vill plugga.
 
Så finns både plus och minus alltså!
 
 Throwing it back till Prom i våras. Funderar just nu på om jag ska gå på våran i trean. Vet att det är långt kvar och lite tidigt kanske men funderar allvarligt på att åka på en resa istället... Var himla kul i USA men fortfarande så dyrt ju...
 
//Lollo


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback