Questions

Nina:
Åh så roligt att åka till Florida! Där var jag när jag åkte till USA första gången, vilket var två år sen! Herregud vad tiden går... 
I alla fall, kommer ni bara besöka disney Land eller något annat med? 
Rekommenderar starkt att besöka Universal studios och Island Of Adventure :D
 
Vet faktiskt inte exakt vad vi kommer att göra när vi är där, men en hel del skulle jag kunna tro. Vi ska hyra en bil och åka runt till massa olika platser, så jag kan tänka mig att det blir både en hel del olika nöjesparker, sightseeing i städer samt sol och bad.Finns ju så mycket att göra i Florida. Ahh, är taggad :)
 
Linda:
hur fick du ihop nog med pengar att fara? Jag vill också fara men har inte alls råd och har ingen aning om hur jag kan på så mycket pengar på ca ett år..

Ärligt talat så fick jag inte det hehe. Mina föräldrar betalde i princip hela mitt år åt mig (tack bästa mamma och pappa), även om det till stor del var med pengar de sparat åt mig inför framtiden. Jag tycker att det var värt det, för på ett sätt var den en slags invenstering i mig och hur jag skulle bli som person. Nu när jag är hemma, är lite äldre och jobbar lite mer, försöker jag istället betala tillbaka till dem.
 
Så jag hade ganska mycket tur och för mig var det därför inget problem. Däremot vet jag att det finns de som verkligen jobbar hur mycket som helst och lyckas tjäna ihop alla pengar själva, så går gör det väl även om det är jobbigt. Och om du inte vill det kan du kanske ansöka om något stipendium eller vara med i någon tävling? Jag vet t.ex. att Explorius alltid lottar ut ett gratis utbytesår varje säsong. 
 
Hoppas allt ordnar sig och att du kommer iväg, kram :)
 
 
 
//Lollo
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback