Island of Adventures

Dag två på Universal spenderades mest i systerparken "Island of Adventures". Via vårt hotell fick vi gå in extra tidigt, innan parken öppnat, och gick direkt till deras Harry Potter- del - Hogsmeade. Vi gick runt och kollade på saker, åkte berg-och-dalbana och åkte ännu en cool 3D-åktur som var blandat med riktiga figurer av dementorer och spindlar. Kan inte ens förklara hur häftigt det var - åk dit! Precis som dagen innan var även köerna intressanta då de byggt upp saker runt om, ex var man "inne" i Högwarts, såg Dumbledores kontor, såg massa rörliga tavlor osv. Häftigt!

När parken väl öppnade var vi i princip klara där (tur eftersom det blev väldigt trångt där då haha). Vi gick därför för att äta ännu en liten frukost på starbucks och sen blev det åka av. Berg-och-dalbana, fritt fall, vattenkaruseller osv. Vi höll på fram till lunch, som åts i en food court (liiite mycket pizza denna resan kanske), och då gick vi tillbaka till Harry Potter.

Därifrån åkte vi över till den andra parken igen via Hogwartsexpressen (var ett riktigt tåg med massa simulationer under resan!) och gick runt lite till i Diagon Alley. Mamma och pappa åkte tillbaka till hotellet efter det, men jag och Gustaf åkte tillbaka till den andra parken igen (de hade andra simulationer på det hållet) och kollade runt lite till. Köpte Dippin' dots och njöt av att vara där typ. Vi kollade lite i affärer med men allt var så himla dyrt...

Väl tillbaka på hotellet tog vi en tur till poolen och badade, och sen chillade vi resten av kvällen. Gustaf och jag var väldigt taggade på att se Arrow live för första gången haha (får ju alltid försöka undvika spoilers och se dagen efter när man är i Sverige).

Frukost. Fick massa flashbacks till Ana's hus.

Lite bilder från parken. Vi fick gå in tidigare via vårt hotell.

Hogsmeade!!!

Frukost nummer 2 och besök från några babyandar.

På väg till Kings cross

Lite fler bilder från parken