Nyårslöften

En sak som jag stör mig på väldigt mycket är när folk blir "arga" över att man har nyårslöften. Visst, kanske är lite cheesy med "New year, new me" och "page 1 out of 365" osv, men alla som trackar ner på det är nästan ännu värre. Visst, om man vill ändra sig själv ska man göra det när som och inte bara för att det är ett nytt år, men om någon nu vill använda det som motivation låt dem. Oavsett och det kommer hålla en vecka eller för alltid, så är nyår ett bra sätt att starta om.
 
Vet inte om jag har några riktiga nyårslöften för 2015, men jag har mål. Förra terminen var jag riktigt deppig, och kom in i en ganska negativ spiral. Nu i vår vill jag ändra på det, och börja ha mer kul igen. Kanske låter löjligt, men jag vill bli lycklig.
 
För att göra detta har jag satt upp lite delmål, eller krav. 
 
1. Jag måste sluta vara en perfektionist. Jag är den typen av person som mår dåligt även om jag bara fått ett enda fel på ett prov, och sätter stor press på mig själv när det gäller allt. Jag måste sluta stressa och ta på mig mer jobb än vad jag klarar av. Detta kommer bli så svårt men jag måste försöka. "Be good enough".
 
 
2. För att jag ska klara av att ändå lyckas ganska bra när det kommer till skola och jobb måste jag börja träna igen. Var jätteduktig första halvan av höstterminen, men efter ett nederlag gav jag upp. (Återigen, acceptera att allt inte går felfritt). Jag vet att jag mår så mycket bättre om jag tränar och äter hälsosamt, jag märker verkligen stor skillnad. Denna gången ska jag dock inte gå direkt till "nyttigast i världen träna varje dag". Jag ska göra det lagom. Som motivation har jag bestämt att jag ska göra en svensk klassiker under trean så är bara att börja jobba nu. Fick in två pass igår haha. 
 
 
3. Börja prioritera. Jag måste börja prioritera mig själv och vad som är bäst för mig. Inte på ett själviskt "jag är bättre än alla andra"-sätt (måsta snarare jobba åt andra hållet där) men på ett "göra saker jag mår bra av"-sätt. Umgås med folk jag trivs med och leva, istället för att spendera halva dagen på twitter. Lägga ner mindre tid på att oroa mig för skolan och mer tid på att faktiskt få arbetet gjort. Sluta slösa bort tid om jag nu är så himla stressad.
 
 
Okej, tydligen har jag nyårslöften haha, Detta kommer bli svårt men jag ska göra mitt bästa. Tror jag skulle må mycket bättre psykiskt då. Sen handlar ju mina mål mycket om att sluta sätta upp mål och stressa, vilket kanske blir lite inception, men vi får se hur det går. Tar det som det kommer. Har även mindre mål som att ta körkort, skaffa ett jobb, osv. men det är en helt annan femma. Detta är det viktiga, det andra är bara punkter som kan hjälpa mig att nå ett bätre jag (saker som jag egentligen bara måste få överstökade).
 
2014 var ett otroligt lärorikt år för mig, och nu ser jag fram emot 2015. Har ingen aning om vad som väntar, men jag är taggad.
 
//Lollo 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback