Ett lite försenat svar

Sara:
Hur var det att komma hem till familjen igen? Jag har svårt att vara omkring dem vilket känns hemsk. Vi var nära innan jag åkte men nu blir jag irriterad på vad de säger, hur de behandlar mig osv. Vet att det är för att jag har blivit mer självständig under året, men jag vill vara med dem utan att vilja gå iväg så fort som möjligt.

Jag förstår lite hur du menar. Även om det till en början är kul att träffa sin familj igen kan man lätt börja störa sig på dem efter ett tag. Det kan bero på att man under tiden borta kan ha "glömt" saker hos dem man tycker är irriterande, att de har förändrats under tiden eller framför allt att man själv har förändrats. När man spenderar ett år själv i ett annat land kommer man in i nya vanor, utvecklas och blir mer självständig. Då kan det vara svårt att gå tillbaka det hur det brukade vara.
 
För mig tycker jag det har gått ganska bra, framför allt eftersom jag var så nära min familj innan jag åkte och höll mycket kontakt med dem under tiden jag var i USA. I början var det kanske lite meningsskiljaktigheter, men overall har det inte varit några problem. Mitt tips skulle nog vara att bara ge det tid. Låta din familj vänja sig vid ditt nya jag, och försöka att  själv anpassa sig tillbaka till den svenska världen.
 
När jag träffade min bror på flygplatsen efter 10 månader...
 

//Lollo
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback