Country 2 Country

Hej på er! 
 
Tänkte berätta lite om min helg när jag och familjen var i Stockholm. Vi var ju som sagt på en tvådagars countrymusik konsert/festival.eller vad man nu ska kalla det, och var så himla kul. De flesta av er lyssnar antagligen inte på sådan musik men personligen älskar jag det. Så himla mysigt, och påminner mig extremt mycket om USA.
 
Första dagen, alltså på lördagen, så var det Dough Seegers, Lee Ann Womack, Florida Georgia Line och Luke Bryan som uppträdde, i den ordningen. Den största artisten av dem är nog Luke, som är väldigt känd och extremt bra, men mina personloga favoriter är Florida Georgia Line. De är helt klart de bästa inom country om du frågar mig, och kunde i princip varende låt de sjöng. När de sjöng "Round here" - en av mina favoritlåtar ever - grät jag nästan haha.
 
FLG

Andra dagen var det Kip Moore, Brantley Gilbert, Jason Aldean och Lady Antabellum. Av dem gillar jag Kip Moore väldigt mycket (sååå snygg), och framför allt Lady A. De är de som är mest kända då de gjort lite pop-country-låtar, och de var verkligen så duktiga. Man kunde se vilka proffs de var, och de fick liksom igång publiken. Det bästa var när de sjöng "Need you now" - har typ väntat på de ögonblicket flera år!
 
 Kip Moore

 Jason Aldean

 Dålig kvalite men ändå, så jag
 
Lady Antabellum!

Något som var väldigt kul var att söndagens show var 1 Mars. Det var alltså exakt ett år sedan jag var på konsert och såg Jason Aldean och Florida Georgia Line (som båda var med i helgen) i OKC tillsammans med min värdmamma, värdsyster och Kiera. Hur sjukt? 1 mart för två år sedan är även dagen jag fick reda på min värdfamilj - typ min egen nationaldag när det kommer till USA.
 
Iallafall så måste jag säga att helgen leverade. Var jättekul att så mycket folk i cowboyhattar och boots, och ett tag trodde jag nästan jag var tillbaka och USA. Var underbart! Det enda negatvia var kanske att publiken inte var sådär jättestor, men förhoppningsvis kommer det ändra sig till nästa år. Countrymusiken växer faktiskt i Sverige.
 
 
//Lollo


Kommentarer
nina

Jag läste din blogg varje dag när du var utbytesstudent och kom ihåg din blogg inatt.

Så roligt att se att du också var på country to country, det var jag med! Vi verkar till och med ha haft platser nära varandra haha :)
Mina favoriter är också Florida Georgia Line, själv så älskar jag deras låt "Stay" och grät nästan när de sjöng den!

Svar: Åh vad kul! Jag ÄLSKAR Florida Georgia Line haha! Stay är jättefin :(
Lovisa

2015-04-08 @ 00:30:05
URL: http://ninasova.forme.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback