Oklahoma 2017 - 1. Resan dit

Hej hej hej!
 
För några veckor sedan gjorde jag något jag längtat efter i tre långa år - jag åkte nämligen tillbaka till Oklahoma! Jag hälsade på min värdfamilj och återupplevde återigen den amerikanska kulturen med allt vad det innebär. Det var helt underbart och här kommer därför ett par inlägg om min resa. Enjoy!
 

 
Okej vart börjar jag? Torsdagen den 18 maj började jag min resa mot OKC, och man kan väl säga att den gick sådär. Efter bil till Göteborg, flyg till London och flyg till Dallas, TX, började jag bli väldigt trött men taggad på att snart vara där. Därför blev jag inte så glad när jag fick veta att mitt flyg till Oklahoma var inställt pga. en storm, och nästa flyg inte skulle gå förr om ca ett dygn. Panik!
 
Ringde mamma hemma i Sverige och min värdmamma i USA och visste inte vad jag skulle göra, men som tur är har jag världens bästa värdföräldrar. De körde nämligen tre timmar från Oklahoma City, mitt i natten, för att hämta mig och sen köra tre timmar tillbaks. Hur grymma? Var så kul att se dem igen efter mer än ett och ett halvt år.
 
Kom fram sent sent torsdag kväll och efter att ha hälsat på en väldigt exalterad hund (Stewie<3) så sov jag som en stock. Vaknade typ lunchtid på fredagen av att Kate (min värdsyster) kom hem från sin senior brunch, och sen åkte jag, hennes bästis Liz, min värdmamma och Liz mamma och åt lunch på mitt favvorställe Panera.
 
 Denna här har man ju saknat
 
Efter lunchen hängde vi hemma och förberedde för nästa dags graduation-party eftersom min värdsyster skulle ta studenten nästa dag. Hon och Liz skulle ha en gemensam fest på kvällen och det fanns därför mycket att göra (ni kommer se varför senare).
 
På kvällen kom sedan min värdmoster Brandi och värdkusin Brandon på besök från Texas. Precis som mig var de där för att se Kate's graduation, och för mig var det ett kärt återseende Inte setts på över tre år!
 
 Random bild på Brandon i Kate's rum. Tyvärr ser man inte de avklipta shortsen och cowboy-bootsen, men damn what a frat boy.
 
Även Rachel, min bästa vän, kom på kvällen för att säga hej. Hon hade med sig en stor cookie cake eftersom jag fyllt år samma vecka (21 wohoo!), och tillsammans åt vi sedan lunch på Qdoba, som är ett fast food-mexican place. (Hade en lista på mat jag ville äta när jag var där så var bara att börja pricka av haha).
 
 Hur gullig är hon inte?
 
//Lollo
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback